bla bla bla bla bla utredning

Jag får mer och mer intrycket att "makten i sverige" är en dålig regisserad föreställning med samma regissör oavsett regering. En regi som till stora drag drar mot det sosse-omständiga-medborgarfientliga hållet.
Det är ju samma tugg nu som med förra regeringen...
I förrgår såg jag en kille, han var nog från Balkan, på tv. Bl a ändrade hans lilla firma mätarställningen på bilar. Igår såg jag en ,vad jag måste få kalla skrynklig, kärring som ville förbjuda att man fick ändra mätarställningen på sin bil. Hon satt i riksdagen för moderaterna men det som kom ur hennes mun kunde lika gärna komma från en sosse. Det finns uppenbart ett behov av att ändra mätarsällningen på sin bil ibland, annars hade killen inte tjnat några pengar, och det är lika säkert som att politiker ljuger att folk har blivit blåsta när de köpt begagnad bil i alla tider. Lååååååååångt innan det det blev uppmärksammat att en invandrare kunde tjäna lite pengar på att ändra mätarställningen på folks bilar.
Det som stör mig allra mest är tantens slutkläm. På reporterns fråga om hon tyckte att man skulle förbjuda folk att mixtra med sin mätaställning svarar hon "Jag vill tillsätta en utredning"
Herre gud, det är mina jävla skattepengar hon vill slösa bort på en utredning som inte kommer komma fram till någonting alls.
Jag förstår min vän agronomens val att inte rösta alls i nästa val...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics