Om man nu hatar barn räcker det med att man säger det till deras föräldrar, man måste inte försöka ta livet av dem.

Ibland när jag tänker på hur jag var som barn, och även hur jag är som vuxen, kan jag bli förundrad över att jag fortfarande lever.
När det gäller min tid som barn får jag nog tacka omgivningen och nu när jag är vuxen guds försyn...
Det står ibland att läsa om barn som dött på gårdarna och jag undrar ibland hur det egentligen är möjligt. Finns det barn som faktiskt har mer energi och mindre självbevarelsedrift än vad jag hade i den åldern?

Men tydligen är det inte barnen, det är de som borde veta bättre - Gamlingarna.
Ärligt talat, VAD FAN LIKNAR DETTA?

Saxat ur Lantbruk igår.

Skäms...

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Undrar om det var den här artikeln som mamma läst...Jag fick höra att jag inte fick tillåta vår snart nioåriga son köra traktor. Men vem var det som lät mig köra traktor när jag var nio? Samma mamma som nuförtiden skäller på mig varje gång jag låter honom göra sådant som vi tyckte var självklart på den tiden (ganska många år sen).

Ha det bra!

2008-08-03 @ 18:48:53
URL: http://pz2.blogg.se/
Postat av: Vilhelm

Ingen fara, Kenneth i Västenhaga vet inte hur man backar!

Nej allvarligt, jag håller med dig, i var och varannan Lantbruk skrivs det om barns säkerhet på gården och sen publicerar dom sånhär skit, och det är inte första gången heller.

2008-08-04 @ 22:08:41
Postat av: Anders Bockgård

Mina fyra söner har aldrig fått vara på lagårdsplan. Den yngsta är nu 20 år.

2008-08-05 @ 22:16:34
URL: http://www.tryserumgardar.se
Postat av: torpar´n

hur fan kan dom sätta in en sån bild i tidningen, likaså när dom sätter in bilder på barn som sitter i "kojan" som man gör åt dom på våren och hösten (dubbelmontagen), för att sen förundras över att barn dör och skadar sig på gårdarna...

SKÄMS

2008-10-03 @ 11:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics