Det manliga patriarkatet är bara bluff

Det påstås ibland, eller rätt ofta faktiskt, att det är männen som bestämmer i världen. Men skulle jag någon gång träffa en kille som påstår att det är han som bestämmer i förhållandet kommer jag skratta åt hans uppenbara lögn. Det är bara att fejsa fakta killar, vi har tagit på oss filttofflorna för länge sedan, och tjejer, ni kommer aldrig få mer att säga till om. Ni bestämmer redan allt. Ta bara det faktum att män tjänar mer än kvinnor. Detta framställs ofta som att det är kvinnan som är i underläge, men de som påstår det har bara funderat halvvägs. Tänkt efter själva, vem vill ni helst vara - Den som tjänar ihopa pengarna eller den som gör av med dem. Nu finns det säkert de som tycker att jag är orättvis men om vi tar Åhlens som exempel. Det finns väldigt få manliga saker på Åhlens. Inga motorsåg, inga blocknycklar och inga roliga men ibland knapphändigt existensberättigade småprylar. Husdjur är inte tillåtna på Åhlens, det ser man vid ingången, och barn har inte jättemycket pengar. Alltså återstår bara kvinnorna. Hela världen är full av tecken och bevis på att kvinnorna håller våra kulpåsar i ett fast grepp och hotar att vrida runt om vi inte gör som de säger. Jag säger inte att det är dåligt, och påstår inte att det varit bättre om männen bestämt.

Kommentarer
Postat av: denimblack

vem faaan påstår att motorsågar är manligt & kuddfodral kvinnligt? kom in i tvåtusentalet. kram.

2008-06-18 @ 23:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics