Jag saknar Göran...

Jag är ingen stor fan av sossar men jag saknar Göran. Sossarna han ju tappat fotfästet fullständigt sen Göran försvann och Mona tillträdde. Jag tror att en opposition som på ett sakligt sätt granskar regeringen och kommer med egna konkreta lösningar och förslag är bra för landet. Däremot tror jag inte att det är någon höjdare när det största partiet i opposition, det parti som haft makten i princip de senaste 50 åren, har en partiledare vars talskrivare borde gå och prata med någon doktor eller något. Jag får inget vidare bra intryck av sossarna när de beter sig som hundra fulla clowner med bin i kalsongerna och deras partiledare inte ofta kommer med egna förslag utan hackar på det regeringen gjort istället. Förra valet hade vi ju enormt många förstagångsväljare, och jag vet inte om sossarnas nya aggresiva och osakliga stil är för att locka dem till sig. Jag hoppas att sossarna har lite större förtroende för tjugoåringarna än så. "Jag får köpa sprit på Bolaget, köra lastbil, ta flygcertifikat och har varit myndig i två år men sossarna tror att jag ska attraheras av att deras partiledare menar att 1:a maj är arbetarnas dag och att vissa av regeringspartierna kan hålla sig till 1:a April istället för att berätta vad de vill och vilka de tänker hoppa i säng med för att få makten vid nästa val."
Göran var lite mer pragmatiker, det underlättade för alla. Han vänslades i och för sig med vänster-och miljöpartiet men hade ändå en förmåga att hålla dem någorlunda på mattan.(Till allas gagn)
Anyway, sossarna får gärna fortsätta skämma ut sig och förolämpa väljarnas intellekt. Det ökar ju inte direkt deras chanser att kunna fördärva något vid nästa val...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics