På tal om USSR..

Läser om pågen som sket i att bjuda två av sina klasskompisar på sin fest och om hans lärare som då stal inbjudningskorten med hänvisning till att det var mobbing att inte bjuda alla. Slapptaskarna på skolan verkar inte ha gjort något åt att den ene som inte blev bjuden mobbade han som bjöd till fest, och verkar inte ha brytt sig när han som nu bjuder till fest inte blev bjuden till den andra halvan av de som inte blev bjudna nu. Om nu både en själv och de man tänkt bjuda på sitt kalas är på samma ställe på samma gång så tycker jag det är ett utmärkt forum för att dela ut sina inbjudningskort, och jag fattar inte vad skolan har för intresse i att tvinga eleverna att bjuda sina antagonister på sina privata fester. Har man varit med i skolan ett tag så vet man att det finns få som är jävligare mot varandra än vad lärare är. Jag vill se den lärare som bjuder alla sina kollegor på sina fester. Det är samma princip, skolan är det enda som eleverna har gemensamt och att de råkar gå i samma klass betyder inte per automatik att de polar med varandra. Klasser är en konstruktion som bygger på geografi, efternamn, kunskaper, intresse, slumpen, vad fan som helst och man kan ju faktiskt ha bättre vänner i parallellklassen än i den egna.
Varför skulle jag bli tvingad att bjuda människor jag tycker är dumma i huvudet? Det räcker väl att de sabbar min tid i skolan, de behöver väl inte fördärva min fritid också.
Jag kan betala portot nästa gång ungen ska ha födelsedagskalas, så kan skolan inte lägga sig i överhuvudtaget.

Kommentarer
Postat av: whatthefuck

hmmm, mamman till min tonåring är även min svärmor.... kan det bli mer komplicerat, jag kommer inte unnan henne även om jag skulle försöka... hahaha, fy!

2008-06-27 @ 21:16:08
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Ha, helt rätt...ditt inlägg alltså.... ring mej så delar vi på portot, hahaha...skolan ska väl inte lägga sig i sånt där! Löjligt! Ha en fin kväll! :)

2008-06-27 @ 21:55:58
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics