Jag borde få jobb på FRA

Jag försöker skaffa mig en uppfattning kring FRA-lagen men det enda jag lyckas tänka på är "Det är så jävla typiskt svenskt"... Det skulle förvåna mig om inte i princip alla länder redan sysslar med kontroll av trafiken över landets gränser, fram till mitten av nittiotalet sysslade ju faktiskt FRA just med det de just fått befogenhet och i uppdrag att göra ändå. Visst, de flesta länder smyger säkert med att de kränker individens integritet lite, men i Sverige tar vi upp det till allmän diskussion. En diskussion som slutar med att riksdagsledamöter gråter i talarstolen. Det är genomklumpigt. Såvida det inte är en meningen att skrämma folk lite. Man skrämmer med en välregisserad föreställning upp folk som i sin tur laddar ner program för att kryptera sina mail och skapa falska IP-nummer. Har man då i förväg sett till att själva ha skapat de här krypteringsprogrammen och lagt ut på de stora sajterna, så kan man på FRA sitta och dricka Jolt-kola och spela WOW tills krypteringsprogrammet man lurat i hela världen funkar meddelar att nu har en skrivit "död åt västvärlden" i sitt mail. Så hade jag gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics