(s)pritfest i riksdagen

Per Svedberg, riksdagsledamot för sossarna, är killen hela dagen. Jag har blivit full en del gånger. Jag har blivit för full en del gånger. Jag har dansat på borden, jag har ramlat på dansgolvet, jag har tappat Lasse Åbergglas i stengolv, jag har haft sönder mina kläder, jag har kräkt, jag har suttit i två timmar fullt påklädd i ett tomt badkar och sjungit Kalle är en fågel, jag har gått vilse, jag har nästan satt fyr på ett vandrarhem i Danmark, jag har sparkat in min egen dörr, jag har somnat under groggbordet, jag har somnat i stort sett överallt, jag har generat mig själv, jag har försatt mig i prekära situationer, jag har envist och bestämt framhärdat att jag ska "äta här" i macdrive, jag har trott jag var ett flygplan, jag har headbangat till Gina G, jag har bestämt mig för att gå på bögklubb endast iförd chaps, plommonstop och fjäderboa. Däremot har jag aldrig som Per Svedberg gjorde häromdagen – klätt av mig allt utom skjorta och kalsonger och medan jag bankat på en kvinnas dörr skrikit ”knulla! Knulla för fan!”

 

Är det så att sossarna faktiskt insett att deras politik inte fungerar och att de bara är med i partiet på grund av de roliga julfesterna?

Länk



Fotnot.
Jag kräver inte oförvitlighet av våra folkvalda. Tvärtom. Mig stör det inte att folk någon gång blivit lite väl fulla, någon gång fått betalningsanmärkning, någon gång kört för fort eller någon gång fuskat med tv-licensen. Däremot tycker jag inte att man visar respekt för folket och ens arbete om man blir drängfull i riksdagen. Riksdagen är ett till för folket, inte för partiernas julfester. Och oavsett yrke och ställning propsar man inte på att knulla med någon annan än sin fru.


Kommentarer
Postat av: evelina

De ska ju faktiskt vara föredömen för folket, både för oss som bott här hela livet och de som nyss flyttat hit (invandrare, flyktingar mm). Det är absolut inte okej att göra så. De förtjänar inte ens en plats i riksdan. Ut med de jävlarna som inte sköter sig!

2009-12-20 @ 14:25:22
URL: http://ewisme.blogg.se/
Postat av: Cowgirl

Är det alltså OK att "propsa på" om det gäller frun? Inte för att jag heller tycker att ovannämnda beteende känns särskilt sympatiskt men det är väl uppmaningen i sig, inte vem den riktar sig till, som är problemet?



Merry Xmas :-)

2009-12-22 @ 16:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics