Jag vill också få pengar

Det går inte en dag utan att man hör folk som efterlyser mer statliga pengar till bankerna. Alla man ser på TV och hör på radio verkar frapperande överens om att volymen pengar i banksystemet måste öka. Nu gillar jag inte mentala foppatofflor och tror inte heller på att stoppa in mer statliga pengar till bankerna, vilka i sin tur kan låna ut dessa pengar till företag och privatkunder. Tvärtom tror jag att en sådan åtgärd är kontraproduktiv. Jag har bestämt för mig att det finns pengar i bankerna, och att då stoppa in mer pengar samtidigt som utlåningen inte ökar eller rent av minskar minskar ju andelen kapital i arbete. Samtidigt har man förvaltningen av en större volym pengar som ska administreras. Som sagt, utan att intäkterna ökar. Sådant brukar de flesta företag ta ut på sina kunder och räntan höjs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics