Jag har meddelat Mats Odell mina planer för den närmsta framtiden

Jag JO-anmälde ju länsstyrelsen i Skåne för att inte ha fattat beslut i så enkla frågor som min begäran om förlängd yttrandetid, ni minns kanske att de gav mig i praktiken en arbetsdag att yttra mig över deras övervägande att omhänderta mina djur, och inte heller ha beslutat i själva omhändertagandefrågan. Nu kan de i och för sig inte besluta annat än att inte omhänderta mina djur eftersom deras skäl saknar stöd i lagen och eftersom de inte gett mig tillfälle att yttra mig över allt material i ärendet. Dessutom är ju inspektörerna polisanmälda bland annat för att ha presenterat de lögner som assessorn anger som skäl för att eventuellt omhänderta mina djur. Polis och åklagare har ännu inte tagit ställning till hur de ska göra med min polisanmälan och så länge den inte är nerlagd så är det övergrepp i rättssak och anstiftan till detsamma om någon från myndigheten skulle besluta om repressiva åtgärder mot mig. Jag siktar givetvis på att de ska bli fällda.

De kan som sagt inte besluta att omhänderta mina djur men jag litar inte riktigt på pajasarna. De har ju inte följt lagen innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics