Spännande

Jag kan kvickt med länsstyrelsens eget material visa att inspektörer förfalskar datum på sina egna protokoll, förvanskar veterinärutlåtanden som inte passar deras förljugna uppfattning och direkta motsägelser från en sida till en annan i samma protokoll.

Spännande är även att jordbruksverkets egen statistik visar att medan kontrollbesöken blir färre ökar omhändertagandena. Man har omhändertagit djur för benlidande men sen har femton pers inte kunnat springa ifatt och ringa in djuret…

Jag njuter inte när folk hör av sig och berättar hårresande historier om hur de blivit behandlade. Jag njuter inte av att skriva om det jag själv råkat ut för. Det här är ingen hämnd. Det här är för att jag har sett vad övergreppen gör med människor. Jag vet. Människor är rädda. Se bara till att antalet BVDfall i Skåne ökar. Vad beror det på? Jo, att folk smyger med sina djur. Ingen vet vad som är ok när folk får anmärkning på att grisarna saknar tillsyn mellan 16.00 och 07.00 eller när fullt friska djur blir omhändertagna och vågar inte visa sina djur. Man smyger och smittvägarna kan nu inte klarläggas.

Jag vill förhindra en tragedi. Eller två. Eller tre. Eller fyra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics