"Sverkers egen erfarenhet av hundar tycks begränsa sig till en, numera bortsprungen, jakttax"

Mer intressant läsning.


Kan för övrigt meddela att jag är nedstämd idag. Jag trodde att ledningen inte var jättemedveten om enskilda inspektörers övergrepp men i takt med att allt fler vågar berätta om sina upplevelser så står det bara än mer klart att cheferna inte kan ha missat missförhållandena och sina undersåtars övergrepp på medborgarna och deras djur. De har vetat men inte brytt sig. Inte brytt sig om att människor farit och far extremt illa.

Så sent som idag pratade jag med damen vars polisanmälan jag lade upp på bloggen igår. Hon hade pratat med Risinger, länsöverdirektör på lst i Skåne, om alla de fel och lögner som hans undersåtar gjort sig skyldiga till och vilka konsekvenser det fått för hennes liv. Han brydde sig inte. Han var ovillig att med nya människor från myndigeten ta nya tag tillsammans med damen och se till att ingen, varken djur eller människor for illa. Jag vet inte ens om han svarade när damen berättade att hon inte orkade gå igenom ett eventuellt omhändertagande fler gånger, utan skulle i så fall ta livet av sig. 

I normalfallet så brukar jag inte tro människor som hotar att ta livet av sig verkligen kommer genomföra det om något skulle gå dem emot men i det här fallet tvivlar jag inte. Det finns fler som blivit utsatta för samma sak från enskilda inspektörer som förmedlat samma känsla som damen gjorde idag, beskrivit inspektörernas övergrepp på samma vis och haft samma tankar om sitt eget liv.

Det är kusligt att höra en människa berätta att hon tar livet av sig om inspektörerna kommer fler gånger och veta att hon talar sanning. Jag kan känna viss vanmakt bestörtan medan de som kan göra något åt saken verkar vara likgiltiga. De blir hellre lurade och låter människor och djur fara illa än att ta avstånd från lögnerna och övergreppen.


Kommentarer
Postat av: Johan

Jag finner inga ord. Detta börjar likna nazismen med hitlerfasoner av länsstyrelsen med de drabbade som likt judar är på väg till gasning .

2010-04-16 @ 23:34:52
Postat av: Tomas Jakobs

Hej

Jag följer din blogg ständigt numera och redan under hösten började jag reagera på att det verkade blivit så otroligt mycket "vanvårdade" djur helt plötsligt. När sen DRA kom med sina bilder på grisar så spårade det ju ur helt och hållet.



Det jag blir mest förbannad på så är det varför inte LRF biter ifrån utan nåt mjäkigt jävla brev som vanligt från LRFs ordf...



Och varför blir det inte mer i ATL eller Land.. Är det för att dom sitter i knä på LRF.?

Visst jag själv är bara spannmåls odlare men jag har nära vänner som är djurbönder och man hör ju deras rädsla hela tiden...

Vad ska vi göra åt saken för det kommer inte att bli en bonde kvar snart... Men då kommer dom väl att ge sig på husdjuren ist och då kanske det folk börjar fatta...



Tomas

2010-04-16 @ 23:45:42
Postat av: Astrid

De har redan gett sig på husdjuren!

2010-04-17 @ 12:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics