Förvånansvärt tyst i Land och ATL...

Sånt här förhöjer alltid stämningen:

Anmälan

Mot:               Sverker Olsson
                      Djurskyddshandläggare, länsstyrelsen i Skåne
                      281 96 KRISTIANSTAD

                      Emma Hansson
                      Djurskyddshandläggare, länsstyrelsen i Skåne
                      281 96 KRISTIANSTAD

Hösten 2005 påstod Sverker Olsson som djurskyddsinspektör i Simrishamns kommun att jag dels var ägare till ett stort antal nötkreatur och dels att jag inte skötte dessa nöt. Sanningen är att jag inte ägde ett enda djur, inte ens en katt, vid denna tidpunkt. Olsson har fritt fantiserat ihop ett sex sidors dokument kring hur illa jag sköter mina djur och sedan faxat detta till min valberedning i LRF Ungdomen. Trots att jag inte ägde några djur, inte förfogade över eller hade ansvar för några, var Olssons lögner så omfattande att jag blev befriad från mitt uppdrag i LRF Ungdomens riksstyrelse och som vice ordf i LRF ungdomen i Skåne. Av rädsla för repressalier om jag vidtog någon åtgärd mot Olsson avstod ag från vidare agerande. Dessutom fick Olsson inte sitt förordnande som inspektör i Simrishamns kommun förlängt efter episoden jag ovan kort redovisat.

Nu har dock Olsson och Hansson, denna gång som inspektörer i länsstyrelsen Skånes regi, återigen påstått att jag äger djur jag inte äger. Man har hel felaktigt skrivit mig som ägare till mer än 100 nöt som jag inte äger. Något de med enkelhet borde kunna kontrollera i de dataregister som finns att tillgå över samtliga nötkreatur i Sverige. Jag har uppmärksammat Hansson på felet och bett dem rätta till detta. Hanssons svar var att jag inte sköter djuren, vilket i och för sig är korrekt men det finns många djur i Skåne som jag inte sköter, och hon har tillsänt mig ett övervägande om att förelägga mig att sköta dessa djur jag inte äger.

Jag har tagit väldigt illa vid mig av dessa trakasserier och ofredanden och i fredags meddelade jag länsledning och landsbygdsavdelningens chef att jag avsåg att polisanmäla Hansson och Olsson. Hansson och Olsson försöker nu skrämma mig till tystnad genom att 2010-03-16 ge sig på min far och med fantasier som grund hota att ta hans djur.

Jag känner mig väldigt ansatt och illa behandlad av Olsson och Hansson, inte minst med anledning av deras agerande sedan det blev känt att jag avsåg polisanmäla dem, och väljer därför att anmäla dessa två till polisen.



Komplettering av anmälan.

Jag anmälde i skrivelse daterad till 2010-03-17 Emma Hansson samt Sverker Olsson, båda djurskyddshandläggare vid länsstyrelsen i Skåne. Jag önskar härmed komplettera min anmälan avseende det övergrepp i rättsak jag upplever mig vara utsatt för sedan jag meddelat myndigheten att jag avser att polisanmäla Olsson och Hansson. Jag trodde först att man försökte komma åt mig genom att attackera min far men har nu förstått att Olsson och Hansson försöker kringgå det faktum att jag aldrig fått någon negativ kritik på min djurhållning genom att påstå att min far äger mina djur och att de således kan omhänderta mina djur genom att kommunicera ett beslut gällande mina djur med min far. Allt i syfte att skrämma mig till tystnad alternativt hämnas på grund av min polisanmälan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics