Danskarna är jävligt hariga som är rädda för ekorrar.

Idag när jag öppnade posten kunde jag läsa att Eva Johansson, länsassessor vid länsstyrelsen i Skåne, övervägde att omhänderta mina djur. Skälen hon redovisar är att man redan överväger att omhänderta min fars djur. Detta med grund i föreläggande som riktats mot honom – inte mot mig, och länsstyrelsens medarbetare har redan tidigare polisanmälts för hanteringen av ärendet kring detta. Eva Johansson, som jag aldrig träffat, menar uppenbarligen att grunden för att omhänderta min fars djur är befogad trots att ärendet ska vara vilande till dess att förvaltningsrätten i Malmö beslutat annat. Vidare skriver tanten att hon inte kan hålla isär mina och min fars djur. Trots att hon i meningen innan med hänvisning till CDB redovisat hur många djur jag äger , och dessutom bifogat ett CDB-utdrag över samtliga mina djur med fullständig identitet. Hon har alltså nyss redovisat precis alla djur jag äger men vill ändå omhänderta dem eftersom hon inte kan hålla isär dem från någon annans djur på ett helt annat SE-nummer…

Hon som ändå förväntas vara lite juridiskt kompetent skriver också i sitt övervägande att ”Det finns uppgifter som tyder på att även du deltar i djurhållningen på adressen”. Vad jag gör på min fritid, vad jag gör på eventuella jobb vid sidan om mitt företag, vilka jag träffar och vilka jag hjälper har myndigheten inte med att göra. Det länsstyrelsen i detta fallet ska bry sig om är hur jag sköter mina djur. Det finns för övrigt uppgifter som tyder på att Eva Johansson köpt sin jur.kand. på Butteriks.

Jag tycker inte att det är rimligt att omhänderta mina djur för att jag hjälpte min far att mjölka hans kor.

Dessutom borde Eva Johansson själv inse att det inte är hennes jobb att besluta om omhändertagande. Hennes uppgift är att ge förvaltningen juridiskt stöd och därigenom skydda enheten från skadeståndsanspråk och processer – inte med li och lust göra det omvända...


Kommentarer
Postat av: Johan

När kontrollanter inte kan skilja på mitt och ditt så är det verkligen illa dessa kontrollanter bör mista sin behörighet som kontrollanter inom djur omsorgen. De har visat ett bristande omdöme och är en skam för länsstyrelsen och i förlängningen staten.

Som kontrollant för länsstyrelsen tar man förgivet att det är en självklarhet att man följer sveriges lag och agerar på ett korreckt och hedersamt sätt oavsett bemötande .

Det är uppenbart att dessa personer inte klarar av detta.

Jag hoppas att det ordnar upp sig detta är verkligen oroande när myndigheter som man har haft förtroende och respeckt för ,agerar som förgörare .

Jag skulle alldrig vilja anställa en person som inte kan föra sig hedersamt.

2010-03-27 @ 15:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics