Jag har inga byxor på mig.








EDIT: Lägger ut texten för de som inte har kodnyckeln till skånska.

Bonden föder upp små grisar
Men finns det nåt han inte visar.

 

Så får jag lov, så får jag lov, att sjunga aktivistens visa.
Såhär gör aktivisten när han går. Samlar filmer och gamla spår.
Så får jag lov, så får jag lov, att sjunga aktivistens visa.

 

Saker är inte alls som förr.
Så regla fast din port och dörr.
Och skaffa larm, och skaffa larm. Det här är aktivistens visa.

 

Antiskinkkampanjen gick i stå.
Folk de äter nasse glatt ändå.
Så får jag lov, så får jag lov, att sjunga aktivistens visa.
Såhär gör aktivisten varje natt.
Filmar grisar och någon katt.
Så får jag lov, så får jag lov, att sjunga aktivistens visa.

 

För snart så är det mjölkens tur.
De filmar kalvar när ni tar en lur.
Så får jag lov, så får jag lov att sjunga aktivistens visa.
Så här gör aktivisten när han går.
Filmar kossor, grisar, kanske får.
Så får jag lov, så får jag lov, att sjunga aktivistens visa.

 

Framfall tycker ingen vackert är.
Helspalt kan nog få någon tvär.
Så får jag lov, så får jag lov, att sjunga aktivistens visa.
Såhär gör aktivisten när han går.
Piercat ögonbryn och flottigt hår.
Så passa er, så passa er. För alla salladstallibaner.

 


Kommentarer
Postat av: ESM

haha du e störd, men bra./S

2010-10-26 @ 18:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics