Dags att gå vidare.

De som varit med ett tag vet att det är ett under att jag inte ser ut som Barbapappa. Jag äter stora mängder godis, fett, äter några mackor och dricker en hel del kaffe mitt på dagen och sen till kväll så vräker jag i mig mat som inför Stalingrads belägring. Gärna precis innan jag ska gå och lägga mig.

 

Jag har ju även uttryckt en del kritiska, ibland hatiska, synpunkter på feta människor. Inte bara i min blogg, det har även hänt att jag förklarat för ilskna män på Ica att deras frus röv syns framifrån. Näthat IRL med andra ord.

 

Min kosthållning i kombination med min kroppform, mitt hat mot tjockisar och det faktum att jag är extremt emot fett- och sockerskatt har gjort att jag fått en 80%ig konsulttjänst på folkhälsoinstitutet. Det började med att jag skulle börja skriva liberala ledare och på omvägar fick nys om tjänsten. Man har med den borgerliga regeringens ledning börjat efterfråga kritiker till dagens dogmer i de statliga och folkbildande verken.

 

Förutom att granska de rapporter Folhälsoinstitutet ska publicera har jag även utrymme att efter eget huvud föreslå åtgärder för att komma tillrätta med dagens fetma. Eftersom jag inte tycker om hycklare kommer jag börja med att sopa rent framför egen dörr först.

 

Från och med förste maj när jag tillträder tjänsten så kommer jag utesluta animaliska produkter i min kosthållning. Bort med vingummi och allt annat med gelatin och bindmedel, även tandkräm, bort med mjölk, ägg och kött. Blundstonebootsen kommer jag dock behålla. Att skippa allt det här innebär inte bara en tjänst för miljön och djuren, utan även för mig själv. Det är inte minst av empati med djuren som jag tar det här steget. Min resa hit började för flera år sedan när jag såg Babe, den lilla grisen.

 

Det som slutligen fick mig att ta steget var när jag fick höra talas att två grisar kan ha skållats utan att först ha blivit avblodade vid slakteriet i Kristianstad. Jag har sedan jag slutade med kor innan jul har jag tillfullo nåtts av insikten att djur är kännande, tänkande varelser och jag kan inte förstå att vi tillåts inskränka deras frihet och att kallblodig mörda dessa stackars djur. Jag har därför precis löst medlemskap i djurens rätt.

 

Så alla, vid månadsskiftet kommer jag inte längre vara Sveriges snyggaste bonde på heltid. Då kommer jag flytta till Östersund och pendla till Skåne för att sköta gården fredag till söndag. Jag har fått rum i ett kollektiv i ett ockuperat hus i utkanten av Östersund. Jag har lovat visa mina nya rumskamrater mina färdigheter som jag tillskansat mig i mitt tidigare liv och visa bland annat hur man odlar tomater bäst i uppbruten parkett, kärnar smör och enklast sätter en polisbil ur spel med en banan.


Jag förstår om inriktningen kan verka konstig för vissa av er men vi kan nog utgå från att det kommer bli en intressant tid för både mig och folkhälsoinstitutet.


Kommentarer
Postat av: Prinsessan från norr

Du kan ju inte käka smör då pucko- vart tror du mjölken kommer ifrån!?!?!

Din DJURPLÅGARE!!!!!

2011-04-01 @ 19:45:07
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

Säger hon som prylar korna med sparkbåge och sparkar sin hund nerför trappan.

Din DJURPLÅGARE!!!!!

2011-04-01 @ 20:03:46
Postat av: Prinsessan från norr

ÄH!

De förtjänade det! ;-)

Men jag är iaf inte så grym att jag tar kornas mjölk och gör smör av den- jag köper faktiskt mitt smör i affären....

2011-04-01 @ 21:53:58
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

Men döööhhh! Menar du att veganers livstil skulle vara inkonsekvent och ogenomtänkt eller? Har du inte sett Harvey & Jane i Little Britan. Bitty...

2011-04-01 @ 22:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics