Köln, Aachen, Liege, Namur, Charleroi, Mons...

Eftersom måttfullhet inte alltid är min påse nötter så antar jag drog på lite extra i fredagens inlägg och att ingen gick på det. Jag kommer även i fortsättningen stjäla mitt smör från stackars kalvar, rösta blått och titta lite menande på tjockisar som beställer in alldeles för mycket mat. Idag ska det dock handla om just det blåa engagemanget. Typ. Jag röstar inte på sossarna och bland mina stora politiska problem just nu finns det faktum att Juholt gjort det meningslöst att plocka fram tuschpennan och kladda på valaffischer. Ändå är jag ingen stor fan av hela grejen att Juholts sambo/särbo/what ever har fällts för bedrägeri. Det är något som hände 2007 och knappast någon nyhet. Snarare känns det lite småaktigt att försöka göra affär av det.

                                    

Det finns säkert mycket man kan säga om Juholt som politiker men de som tycker att det säger något om Juholt att hans sambo/särbo/what ever har brutit mot lagen vet inte vad kärlek är. Kärlek är inte att välja någon för allt den är. Kärlek är att välja någon trots allt den är.

 

Kärlek är inte något som har med det förflutna att göra. Kärlek kallnar inte för att det råkar blåsa lite. Det är i lust, you bet, men också i nöd. Framförallt i nöd. Det är i nöden som man blir varse vilken kärlek som är på riktigt och inte. Det gäller alla relationer. Inte bara de romantiska.

 

Reinfeldts far åkte dit för rattfylla. Blev nyhet. Ohlys son har valt friskola. Blev nyhet. Juholts sambo har åkt dit för bedrägeri. Blev nyhet. Varför? Skulle Reinfeldt, Ohly och Juholt ha konstant övervakat sin omgivning och gett dem stryk när de inte levde upp till de ideal de själva hyllar?

 

Alla jag älskar har sprickor. Det handlar bara om hur noga man måste titta. Det går att bli förtjust i vem som helst men det är i sprickorna som den riktiga kärleken får fäste och slår rot.

 

Nyheterna och grävandet om Juholts sambo ger mig ärligt talat inte så mycket och gör mig inte så orolig heller, jag gillar inte att hon systematiskt blåst sin arbetsgivare, men jag hade blivit mer orolig om media berättat att Juholt raggat upp en brud som var helt utan fel.


Kommentarer
Postat av: Anderz

Kanonbra! Sprid denna blogg vidare så framförallt media fattar man inte kan leta fel hur mycket som helst. Det finns inget felfritt. Juholt duglighet som partiledare har ju inget med hans sambo att göra. Sona , förlåta och gå vidare, vad har det tagit vägen?

2011-04-04 @ 09:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics