Reflektioner från veckan

Om man nu bryr sig om palestinierna på Gaza-remsan. Varför packar man då massa grejor på en konvoj mat vet inte kommer fram? Mitt gamla inlägg om Ship to Gaza finns här.

 

Varför kan inte bara de som måste göra sånt jävla väsen av att de ser fram emot semestern och hur jävla skönt det är att vara ledig bara hålla truten och göra något åt sin sketna vardag istället? Det måste ju vara hemskt att vara så blasé över sin vardag att man ser fram emot att slippa den och ändå inte göra något åt det.

 

Det pratas hit och dit om nätmobbing och näthat. Jag har aldrig sett något sådant. Däremot har jag sett det omvända, överdriven nätsnällhet, alldeles för många gånger. Seriöst, det står mig upp i halsen just nu. Vi tar häromdagen som exempel. Jag var inne på tradera och där kan man titta på omdöme om säljarna och köparna. Det är ju satan rent vad folk överöser varandra med beröm! Det är en halv miljon plustecken och överhuvudtaget ingen som helst hejd på hur mycket man kan berömma den andres insatser. Som oftast handlar om att antingen stoppa ner en grej i ett paket eller betala någon annan för att denne stoppat ner en grej i ett paket. Det är inte så att folk har uppfunnit ett vaccin mot polio, utrotat världssvält eller kommit på ett enkelt sätt att förklara Fermats stora sats. DE HAR SKICKAT ETT PAKET. PUNKT. Folk formligen vräker över varandra snällheter och med den här takten så har det lagom till jul nästa år gått så pass mycket inflation i att ge varandra beröm att man måste resa en staty över de människor som klarar av att resa sig ur sängen och gå till jobbet om morgonarna. Gud!

 

Humor


Kommentarer
Postat av: Syster V

Le, annars kittlar jag dig!

2011-07-16 @ 02:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics