En social upplevelse.

Jag hade en social upplevelse igår. Jag åkte till stan. Jag skulle nämligen på fest mot förmynderi och lyssna på Mattias Svensson om hans bok Glädjedödarna. Jag har inte hunnit läsa så långt men spontant kan jag tycka att de regler och hinder  ”normalt” folk tycker vara i vägen är en smekning om man jämför med de regler som man lever med i min bransch.

 

Jag har nu smält intrycken och tänkte lite snabbt redovisa dem. Jag kände absolut noll människor när jag kom dit men de jag pratade med var jävligt trevliga. Dessutom så gav det mig en helt ny syn på min nördighet. Jag har ju alltid trott att det var i den övre kvartilen av nördighet att bli lite fuktig i blicken när man pratar om traktorer och storleken på rapsfrö men efter igår så känner jag att mitt lantbruksintresse är på en högst balanserad nivå. Mycket av min nya syn på mig själv beror på en dam som satt mitt emot mig och pratade om dagens partiledardebatt som om det vore ett samlag men mest på en, förmodligen bitvis okysst(min anm), ung herre med en lätt ohälsosam fixering vid en annan mans penis och som pratade om storlekskorrelationen mellan slak och erigerad. Jag är inte säker på om det var det som han försökte lägga in på Wikipedia från sin mobil och döpa kurvan efter sig själv.

 

 Jag pratade även med en SFI-lärare vars sölvesborgsdialekt gjorde att alla hans elever aldrig lärt sig bokstaven ”R” och en trevlig ung dam som hade en fikus som hette Johnny 2, uppkallad efter en homosexuell kompis, och som visste att Lamborghini gör traktorer samt med en herre med ryggsäck som lekt ninja i en och en halv månad. Inte ryggsäcken –herrn.

En liten sak som jag dock fastnade för bland alla dessa frihetsälskande människor var att många var glada för att sätta etikett på sig själv. Man var liberal, libertarian, objektivist osv. Jag är mer för ”ät kött, drick sprit och var som folk”


Tack pojkar och flickor. Det var riktigt trevligt igår och jag hoppas vi springer på varandra snart igen.


Kommentarer
Postat av: Mattias $

Tyckte också det var kul att ses. Säg till när den där krönikan om regelkrånglet kommer i Skånskan. Lät smått Kafkalikt på din beskrivning.

2011-06-18 @ 10:59:20
URL: http://metrobloggen.se/mattiassvensson/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics