Söndag

Det är söndag, jag har sovit länge, solen skiner, jag är snygg, jag är glad och jag ligger enbart iförd boxershorts i soffan med datorn och en tallrik gröt på magen och en kopp kaffe i näven. Det ser ut att bli en underbar dag. Jag slipper ut och slåss med turister på vägarna, dels har jag inget gräs att hugga idag och dels har jag mat hemma, jag hinner städa mitt hus som hade sett likadant ut även efter ett kärnvapenanfall och gå en runda med vovve. En bra dag med andra ord. Med låg magsyra hela dagen.

 

Men…

 

Så blev jag arg. Det finns vissa människor jag vill döda rakt upp och ner. Bland dessa kan nämnas små barn som kastar sten på fåglar, lite större barn som eldar igelkottar, folk som bara kör vidare när de kört på ett djur och de som jagar kvigor med pilbåge. Seriöst, hur får man bara idén att ta sin jävla pilbåge och knalla ut i naturen och skjuta en kviga med två pilar?! Vilken del av kroppen tänker man egentligen med då? Vilket jävla kukhuvud! En sån jävel skulle man ju hänga upp i genitalierna och använda som piñata på ett barnkalas. Man packar INTE ner sin pilbåge i bilen, kör till ett naturreservat och leker indianer och cowboys med en kviga. Det hade varit lite mer legitimt om man först gett kvigan en hagelbössa att försvara sig med, men nu hade man inte det. DÖ! DÖ! DÖÖÖ!

 

Nästa dimension är att kvigan gått i fem dagar med två pilar i kroppen. Jag förväntar mig inte att folk ska bo hos sina djur, jag förväntar mig inte att man ska titta till sina betesdjur exakt varenda jävla dag när det är tröske och vallskörd. Olyckor händer, djur dör, skadar sig och what ever, och man får lov att missa. MEN. Inte fem hela dagar utan tillsyn. Speciellt inte när man vet att det ränner folk i betena. Folk är ju som bekant idioter. Vilket inte minst bevisats eftersom de ränner runt med pilbågar i naturen. Och OM man nu tittat till kvigan de fem dagarna som man antar att hon gått med pilar i kroppen så är det helt jävla omöjligt att hon gått från fullt frisk till död från dag till annan. Om man följt lagen och tittat till djuren varje dag så fattas man ju grundläggande kokunskap om man missar att en kviga blir gradvis sämre och till slut dör.

 

Sade jag att kvigan gick i ett blivande naturreservat? Sade jag att det var länsstyrelsen som hittade kvigan och rimligtvis har tillsynsansvaret? De skördar inte ens vall och har inte tid att titta till sina djur en gång om dagen alternativt har djur som de inte har kunskap nog att sköta. Ena enheten på länsstyrelsen kör alltså runt och hackar på folk som faktiskt sköter sina djur medan en annan enhet på samma myndighet låter sina kvigor plågas ihjäl…


EDIT 20110614: Man kan missa jävligt mycket när det gäller betesdjur men när en dräktig kviga börjar gå för sig själv så lämnar man det inte utan åtgärd. Hade det varit en bonde som ansvarade för kvigan hade länsstyrelsen åtalsanmält honom innan kvigan hunnit kallna och inspektörerna hade kallat åklagaren för ynklig och okunnig om han lagt ner åtalet. Nu är det länsstyrelsen själva som gjort fel och inget händer.
Hade länsstyrelsen inte trakasserat Skånes djurägare med hot, lögner och jag vet inte allt så hade det kunnat passera men inte nu. Folk i Skåne är livrädda för att få inspektion, som en inspektör uttryckt det "jag kan hitta fel som inte ens finns", inspektörerna låter djur svälta ihjäl för att få sätta dit folk, folk får djurförbud utan att deras djur mått dåligt och nu när länsstyrelsen själv begått en sådan här jättemiss så händer inget alls.


Kommentarer
Postat av: emelie

fy fan vad bra skrivet!

helt jävla galet hur man inte kan kolla kvigorna på 5 dagar!! Kan man anmäla länsstyrelsen för djurplågeri!?

fy fan säger jag bara! Hoppas denna text sprids för vinden! många ska fan få höra om detta! Jävla idioter! Och vems ungar är det som leker idiander!? Sätt en pil i arslet på dom!!

2011-06-13 @ 14:53:05
URL: http://dansantakossan.blogg.se/
Postat av: Astrid

Jag har också skrivit. Länsstyrelsen är anmäld för brott mot djurskyddslagen.

Postat av: Carina

håller med vi tittar till våra djur 2 ggr om dagen fast vi jobbar och har annat att göra.....

Länstyrelsen trakaserar andra djurägare men kan inte ta hand om sina egna djur ens fy fan säger jag

2011-07-02 @ 09:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics