Skamlös namedropping och utdrag ur bondepraktikan

Jag får blommor och brev om dagarna. Inte från hemliga beundrarinnor. Jag är faktiskt högst tveksam till att jag ens har några beundrarinnor. Blommorna och breven kommer från kollegor som tycker att jag ska stå på mig, och att min kamp rör alla djurhållare. Jag har väl fått ett och annat brev som stuckit ut från mängden och inte varit lika uppskattande men det har varit mycket färre och mycket mindre hotfullt än jag först trodde det skulle bli.

 
Jag är ganska säker på att varken Johan Bexk-Friis eller Eva Eriksson får
lika många blommor. Jag tror inte ens att de får några blommor alls.

Även på nätet verkar det ha varit ganska lugnt vad gäller skepsisism kring mig. Bland favoriterna är dock en dam vid namn Malin Liljenberg som på nätet uttryck uppfattningen att jag är en ”kvinnohatande, sexmissbrukande, djurmisshandlande narcissist”.

 

Jag kan förstå Liljenberg. När förmodade medelmåttor stöter på aningen högre stående människor som till exempel jag skapas lätt avund. Har man då dessutom svårt att få sex kanske man ser de som faktiskt kan få sex som sexmissbrukare? För egentligen, hur kan jag vara både kvinnohatare och sexmissbrukare? Tror hon att jag är homosexuell?

 

Eftersom inte ens länsstyrelsen längre verkar hysa uppfattningen att mina djur mått annat än bra så skiter jag i djurmisshandlaruppfattningen och går vidare till narcissismen. Eftersom jag tydligen hyser ett nästintill sjukligt intresse för mig själv och dessutom tycker att man ska vara rädd om sitt dåliga rykte så tänkte jag delge er en text. Nämligen vad Bondepraktikan säger om vädurar: (Mina anmärkningar inom parentes)

 

”Den menniska, som är född uti Wäduren, låter sig beweka af ett ringa blod, han är okysk (det är nog här sexmissbruket kommer in) och hafwer ett trindt ansigte, stora ögon, han blifet karg och förtruten, blifwer snart wred och snart blid igen(nähä?!?) , och när han gör sig wred, då blifwa de ådror stora, som sitta framman uti i hans panna, han plägar gerna hafwa ett ärr uti sitt hufwud (båda sakerna stämmer faktiskt. Dels ser det ut som att jag har horn när jag blir riktigt förbannad och dels har jag faktiskt ett ärr i pannan. Jag skallade betonggolvet i pannrummet en gång), han fruktar ock alltid för sin ögon, han mister ofta all sin egendom (Tja, djuren åkte ju härifrån för ett tag sedan…) och gods och winner dock annat igen. Han önskar sig ofta dö, dertill med blifwer han icke alldeles fattig och arm, och ej heller ganska rik, och alltid brukar han sin handel uti sitt fädernesland. När som Solen är uti Oxen, då hafwa han winning och lycko uti all ting till watten och land. Han blifwer den bäste ibland sina bröder, och öfwerlewer sin fader, han aflar ock läraktiga barn. När som Solen är uti Jungfrun, då skall han wakta för ond drick och mat,(Alla ska väl akta sig för dålig mat oavsett period? Dock är det svårt att få flyt i trösket om man är matförgiftad) och då skall han ej heller begynna något. Uti Wigten hafwer han stor lycka att göra sig fri. Uti Skorpion hafwer han lycka till att wandra, och han får en god ände derpå. Uti getabocken hafwer han lycka uti all ting. Uti Wattumannen kommer honom allting till godo. Uti Fisken hafwer han liten lycka. All färg är honom lyckosam, förutan swart. Ute de land under solens uppgång hafwer han lycka, och om han blifwer 24 år, då lefwer han framdeles intill han blifwer 71 år gammal, och hand dödstecken är, han lider pina uti sin stora tå.”

Jag ska alltså dö av ont i foten...



Vill även påminna de som inte skrivit på listan för att ge djurägarna de mänskliga rättigheterna åter.


Kommentarer
Postat av: Anderz

HAHAHAHAHA. Humor och briljans :)

2012-02-05 @ 21:34:56
Postat av: Carro

Jag vet faktiskt att du har beundrarinnor. :) Råkar veta det. Haha.

2012-02-05 @ 21:43:47
Postat av: johan smith

hmm jag får allt ta reda på vad bondepraktikan säger om mitt tecken... :P

2012-02-05 @ 21:52:50
URL: http://livetsomdrang.bloggplatsen.se
Postat av: Nenn

Suveränt! Länge leve humorn, som är sällsynt idag. Och jag vet oxå att du har beundrarinnor! :)

2012-02-05 @ 22:21:46
URL: http://www.stall-an.se
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

Carro och Nenn. Det behövs inga barhärtighetskommentarer.



Jag har iaf inte sett några beundrarinnor. Dessutom så hatar jag ju kvinnor.

2012-02-05 @ 22:37:57
URL: http://sverigessnyggastebonde.blogg.se/
Postat av: erica

ha ha....jag måste också kolla in vad bondepraktikan säger om mitt tecken.... :) (den där Malin, låter som nån dryg feministkärring...)

2012-02-06 @ 09:18:55
URL: http://www.ericaromare.blogspot.com
Postat av: Jenny

Har du druckit upp vodkan du ställt blommorna i helt själv? Snyggare vas får man leta efter.

2012-02-06 @ 17:21:30
URL: http://livetpaenkant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics