Jag har haft fel! Kvinnor är inte alls irrationella.

Jag måste erkänna att jag har haft fel innan. En tröst är iofs att jag absolut inte varit ensam om uppfattningen jag nu insett var fel. Tusentals män har trott eller tror fortfarande på det. Jag har innan varit av uppfattningen att kvinnor enbart handlar irrationellt och känslostyrt. Jag har haft fel.

Det finns faktiskt ett mönster, eller regler om vi vill kalla det så.
Jag ska försöka sammanfatta:

Kvinnan skapar alla regler.

Mannen kan omöjligt veta alla regler.

Närhelst kvinnan misstänker att mannen kan reglerna ska hon ändra dem.

Kvinnan har aldrig fel.

Då kvinnan har fel beror detta på missförstånd som grundar sig i något mannen sagt eller gjort fel.

Mannen måste omedelbart be om ursäkt för detta missförstånd.

Kvinnan är fri att ändra uppfattning efter eget gottfinnande.

Mannen kan aldrig ändra uppfattning utan att ha diskuterat detta länge och väl med kvinnan.

Kvinnan har rätt att vara irriterad och känna sig förorättad när som helst.

Mannen måste alltid vara lugn och balanserad om han vill undvika kvinnans irritation.

Kvinnan ska aldrig låta mannen veta precis hur han ska uppföra sig - egentligen.

Mannen ska alltid kunna läsa tankar.

Kvinnan är klar när hon är klar.

Mannen ska alltid vara klar.

Kommentarer
Postat av: Cowgirl

Ha ha ha...



Jag vet en bonde som är snyggare än du ;-) Så det så! Intressant med dina resonemang om det motsatta könet, man märker din ansträngning att inte låta bitter! Ska plocka ihop salmonella-papper till dig idag om jag hinner så kan du få dem imorgon.

2008-06-09 @ 15:21:01
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

1. Bönder snyggare än jag: Om det är M du tänker på så vill jag bara påpeka att du svor över hans gårdsbrist för ett tag sen. För att citera dig "Är man markväxtagronom, kommer från Skåne och går på VMF-fest så får man för fan berätta att man inte har gård där hemma innan det blir allvar."

2. Min ansträngning att inte låta bitter: Det finns nog fler folk som känner dig som vrång än mig som bitter.

3. Salmonellapapper: Strålande! Du är en klippa.



Syns imorgon.

2008-06-09 @ 17:01:38
URL: http://sverigessnyggastebonde.blogg.se/
Postat av: Roffe

Du skriver mycket bra! Förbannat interessant läsning.

2008-06-09 @ 19:31:48
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

Roffe. Man tackar, man tackar. Jag får väl försöka hålla stilen då.

2008-06-09 @ 21:30:30
URL: http://sverigessnyggastebonde.blogg.se/
Postat av: Hanna

Att du äntligen gett upp och fattat läget! :-)

2008-06-09 @ 22:51:59
Postat av: Cowgirl

1. Nej det var det inte, han är ju bara en enkel agronom och inte godsägare som du!

2. Vrång?? Jag?? Bestämd möjligen...

3. I know :-)

2008-06-10 @ 09:05:33
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

Ja, Hanna, jag har kapitulerat fullständigt.

Cowgirl. Vem fan är det då? Då måste han vara antingen homosexuell eller väldigt mycket gift. Människan har ju alltid åtrått det hon inte kan få...

Så jävla bestämd är du inte. Jag och M får ju sitta och vara hur förpubertala som helst när vi träffas.

2008-06-10 @ 09:52:16
URL: http://sverigessnyggastebonde.blogg.se/
Postat av: mumari

Haha! Det där är så jäkla klockrent och framförallt sant!

Sprid det till alla män så dom kan foga sig lättare utan protester ;o)

2008-06-10 @ 20:06:13
URL: http://mumari.se
Postat av: denimblack

ja herregud va synd det är om MANNEN. En flock oförstående individer som omöjligt kan förstå KVINNAN. Eller vad sägs om att vi alla är PERSONER som då och då har svårt att förstå varandra, oberoende av kön?

2008-06-19 @ 00:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics