Kvinnor. Forts...

Jag fortsätter mitt arbete att bevisa att det faktiskt är kvinnorna som bestämmer...
Ibland läser jag Cosmopolitan och andra tösatidningar, och det händer tom att jag läser Tara som är för kvinnor över fyrtio...
Det är såna tidingar jag läser när jag kan mina serietidningar utantill. Man lär sig faktiskt ganska mycket när man läser dem. Om inte annat visar det ganska tydligt vem som har rätten att bestämma vad som är rätt och vad som är fel, vad som är lögn och vad som är sanning. Läsarna får ju skriva in och be om råd, och ena veckan kan man läsa om en tös som skriver in och "biktar" att hon hamnat i fel säng (kanske mer än en gång) samtidigt som hon har pojkvän. Den som skriver svaren brukar dogmatiskt mena att om förhållandet är något att satsa på så kan hon behålla denna hemlighet för sig själv och låtsas som om det regnar resten av förhållandet.
Nästa vecka får man läsa ett brev från en kille som också han hamnat i fel säng och vill ha råd. Nu åker killen på en veritabel utskällning om hur han kan bedra någon som älskar honom och att han genast ska gå och bekänna, bära hundhuvud och förhoppningsvis få en stor toffla i arslet.

Jag tycker att man ska ta tillvara på förtroendet ens partner har för en och inte göra något man själv blivit ledsen för om det var tvärtom. Det gör lika ont för en man att bli bedragen som för en kvinna, varför ska då kvinnor ha frikort?
Om de nu är så stora trygghetsnarkomaner att de förlåter varandra och sig själva dumheter för att rädda ett förhållande är det väl rimligt att de tar ansvaret att aldrig hoppa i säng med fel kille från början?

Kommentarer
Postat av: mumari

Du har så rätt så, könsspecificerade tidningar om man kan uttrycka sig så är ofta skrivna utifrån ett perspektiv, oftast enligt den färdiga mallen som finns för kvinnor/män. Men å andra sidan, bläddrar man igenom slitz så blir man ju mörkrädd! Vaddå spä på bilden av mansgrisen!

2008-06-05 @ 09:10:41
URL: http://mumari.se
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

Slitz är en jävla dålig tidning. Jag har aldrig hittat något läsvärt i Slitz, eller Moore för den delen. "Lär dig backa med släp" Och den som försöker praktisera raggningsknepen från de tidningarna får nog vänja sig vid tanken att gå ensam genom livet...

Jag gillar att läsa och har faktiskt köpt QX någon gång. (magasin för homosexuella) Jag lägger inga värderingar i sexuell lägging men varje stycke innehöll minst en mening om hur naturligt och normalt det var med homosexualitet. Till slut blev det nästan löjligt tjatigt och när jag tänkte hur mycket skit någon annan tidning som med samma frekvens skrivit att heterosexualitet är normalt fått fnissade jag för mig själv.

2008-06-05 @ 11:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics