Däremot skriver ATL "Larm om ekorrar i danmark"

Ytterligare stämningshöjare. Min fars polisanmälningar mot Länsstyrelsen i Skåne:

Anmälan
Mot:               Sverker Olsson
                      Djurskyddshandläggare, länsstyrelsen i Skåne
                      281 96 KRISTIANSTAD

                      Emma Hansson
                      Djurskyddshandläggare, länsstyrelsen i Skåne
                      281 96 KRISTIANSTAD

                      Peter Stenberg
                      Djurskyddshandläggare, länsstyrelsen i Skåne
                      281 96 KRISTIANSTAD

                                           

Jag och min familj har under flertalet år blivit trakasserade, förföljda, hotade och förtalade av Emma Hansson, Peter Stenberg och Sverker Olsson. Trakasserier som under det senaste året eskalerat. Jag ser nu ingen annan utväg än att polisanmäla deras kampanj mot mig.

Hansson och Stenberg har tillsammans och i samförstånd släppt ut djur ur sina boxar, drivit ut dem på logen i anslutning till stallet för att kunna ta arrangerade foton på djuren bland de föremål som jag förvarar på logen. Man kan på Hanssons egna bilder se hur djuren blir drivna.

2009-08-28 prejade Hansson min dotter med länsstyrelsens tjänstebil när min dotter skulle lämna gården.  Efter detta besök lät jag distriktsveterinär titta på min ena häst. Hon skrev ett utlåtande som löd att hästen förvisso var aningen svullen över höger carpus men mådde inte dåligt av det, klarade alla gångarter och mådde så bra en 30årig ponny bara kan göra. Jag skickar in kopia på veterinärutlåtandet till Hansson som kastar utlåtandet och skriver att veterinären anser att hästen bör avlivas.

Hansson har trots att hon lämnat kvitto till mig om att hon lagt dokument jag tillsänt henne till handlingarna kastat dem. Hansson förfalskar medvetet dokument i syfte att dölja sina egna lögner och övertramp samt smutskasta mig.

2010-03-12 bröt Hansson och Olsson mot det grundlagsstadgade skydd mot husrannsakan jag egentligen ska vara garanterad genom att trots att både jag och länsveterinär Eva Stenfelt-Thuresson uppmanat dem, och de två gånger till mig lämnat löfte om att inte företa någon inspektion trängt in i samtliga mina stallar.

Hela min familj har blivit trakasserad och förtalad av Hansson och Olsson, och i fredags uppmärksammade min son länsledning och chefen för landsbygdsavdelningen att han avsåg polisanmäla Hansson och Olsson för trakasserier. Agerandet från Olsson och Hansson var snabbt och skoningslöst då man gav sig på mig i syfte att skrämma min son till tystnad alternativt hämnas för hans polisanmälan. Hansson och Olsson har avgjort svårt att hålla isär min sons och min person. Man hotar nu mig att ta mina djur. Detta baserat på förelägganden som Hansson och Olsson påstår att Simrishamns kommun riktat mot mig. Jag har på film när Emma Hansson medger att hon är fullt medveten att dessa förelägganden saknar stöd i lagen men säger sen nonchalant att ”det spelar ingen roll”

Jag vill även anmäla den jävssituation som uppstått eftersom Hansson, Stenberg och Olsson klart och tydligt har ett tydligt intresse i att beslut och ärendegång har en viss riktning när det gäller mig och mina djur. Jag vill även uppmärksamma det brott mot den garanti om likvärdig bedömning för alla Sveriges djurhållare som djurskyddsförordningen egentligen ska utgöra.

Jag avser att under veckan som kommer komplettera anmälan med ytterligare anklagelser mot Hansson, Olsson och Stenberg samt med bevis för mina anklagelser.





Komplettering av anmälan

Jag har i skrivelse daterad till 2010-03-17 anmält länsstyrelsens Peter Stenberg, Emma Hansson samt Sverker Olsson. Bland annat för att man för att skrämma min son till tystnad efter han meddelat myndigheten att han avsåg anmäla Olsson och Hansson för trakasserier gett sig på mig. Man har hotat att ta mina djur med grund i att jag skulle brutit mot förelägganden utfärdade av Simrishamns kommun. Påståendet är en stor lögn då Emma Hansson själv avslutat ärendet som skulle omfatta dessa förelägganden 2008-12-16.

Hansson har således i tjänsten förfalskat dokument i syfte att bringa mig och min familj en enorm skada. Hon har ljugit i samtliga protokoll gällande min djurhållning hon fantiserat ihop under såväl 2009 som 2010, i de beslut och yrkanden hon under året utfärdat, hon har ljugit i såväl yttrande till länsrätt, kammarrätt och förmodligen regeringsrätt som inför sittande rätt. Hansson har missbrukat den förtroendeställning samhället gett henne i syfte att tillfoga mig, min familj och mina djur väsentlig skada.

Bevisning inkommer till polisen under nästa vecka.




Anmälan. Brott mot djurskyddslagen

Mot:               Sverker Olsson
                      Djurskyddshandläggare, länsstyrelsen i Skåne
                      281 96 KRISTIANSTAD

                      Emma Hansson
                      Djurskyddshandläggare, länsstyrelsen i Skåne
                      281 96 KRISTIANSTAD

Jag har tidigare skrivit om det grundlagsbrott jag blivit utsatt för av länsstyrelsens Emma Hansson och Sverker Olsson. Jag har sedan jag kunnat ta del av det förljugna protokoll Hansson och Olsson presterat gällande händelserna 2010-03-12 konstaterat att Hansson och Olsson inte bara brutit mot 2 kap. 6 § regeringsformen, utan även mot djurskyddslagen.

Enligt 2 kap. 6 § regeringsformen, RF, är varje medborgare gentemot det allmänna skyddad mot bl.a. påtvingat kroppsligt ingrepp och husrannsakan. Grundlagsskyddet avseende husrannsakan gäller inte bara undersökning i hem utan även annan undersökning av hus, rum eller slutet förvaringsställe (prop. 1973:90 s. 246). Enligt 2 kap. 12 § RF får skyddet enligt 2 kap. 6 § under vissa förutsättningar begränsas genom lag. Bestämmelser med sådan innebörd har bl.a. meddelats i djurskyddslagen (1988:534) och polislagen (1984:387).

1988:534 27 § säger att kontrollmyndighet på begäran har rätt att få ta del av handlingar och få 
tillträde till områden, anläggningar, byggnader, lokaler och andra utrymmen där djur hålls eller som berör
djurhållningen och där besiktiga djuren, göra undersökningar och ta prover. 1988:534 27 § säger även att om
djurägaren vägrar inspektion får kontrollmyndighet ingalunda gå förbi djurägaren utan ska om man prompt vill
utföra inspektion tillkalla polis för att bistå med handräckning. Så var enligt Hanssons och Olssons egna dokument
inte fallet, utan man trängde trots att länsveterinär Eva Stenfelt-Thuresson uppmanat dem att inte och jag förbjudit
dem att företa någon inspektion, och de två gånger givit mig löfte om att inte företa någon inspektion.
Deras påstående att jag vägrade inspektion tillsammans med att de tillsänt mig en kontrollrapport från just när de
var förbjudna att utföra inspektion bevisar att de via överskridit sitt mandat och brutit mot djurskyddslagens 27 §.







Jag vill därför anmäla länsstyrelsens djurskyddsinspektörer Emma Hansson samt Sverker Olsson för brott mot djurskyddslagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics