#djurgate Det finns olika sorters konstnärer

Häromdagen fick jag på skoj frågan ”Varför envisas du med att inte ge dina djur mat och vatten?” Jag svarade att jag har så dyra transporter när polisen ska köra djuren fram och tillbaka att jag inte har råd med mat och vatten.

 

Jag vet att det alltid har florerat hiskeliga rykten om mig. Framförallt inom LRF. Eftersom jag hemskt gärna spelar på folks fördomar så har allt skitsnacket om mig varit en aldrig sinande källa till förnöjelse och nya upptåg för mig. Jag minns även när jag var yngre och min mor och far umgicks med ett par där mannen var psykolog. Jag såg att han ”jobbade” även på fritiden, och lyckades nog få honom att ställa en ny diagnos på mig varje gång han träffade mig. Med flit. Ibland måste jag bita mig själv i tungan för att inte när jag träffar inbitna stadsbor stolt berätta att i min by, där jagar vi kvinnor, och inte grisar.

 

Jag vet även om att det finns folk som tror att jag ställt till det här för enbart att jag vill ha uppmärksamhet. Men ärligt talat, ser det verkligen ut som att jag behöver mer uppmärksamhet?

 

Okej, det är klantigt att springa runt och påstå att jag är rättshaverist, kriminell och jag vet inte allt. Dock tar nog länsveterinär Juha Toropainen priset igen. Han har beslutat att mina djur ska säljas utan att kommunicera detta i sin helhet med mig.

 

Det innebär att oavsett vad förvaltningsrätten finner om själva omhändertagandet så kan länsstyrelsen inte göra något annat med djuren än att ge dem tillbaka till mig. Okej, det vet vi alla att de inte kommer göra. Men de leker med statskontorets/skattebetalarnas pengar. Länsstyrelsen har alltså genom att schabbla ställt polisen i en sits där de står med en massa djur på halsen, utan att kunna göra något med dem om de vill göra allting rätt.

 

Vi kan ta det en gång till. Länsstyrelsen har dabbat sig och fattat ett beslut om försäljning av mina djur utan att det skett i laga ordning. Ett beslut som inte är fattat i laga ordning faller (eller ska i alla fall falla) när det kommer till överprövning. Har då länsstyrelsen redan sålt mina djur grundat i ett felaktigt beslut så är det inte bara killen i McDonaldsreklamen som försatt sig i en prekär situation.

 

Frågan som då reser dig är om det verkligen bara är mitt ärende de skött så kapitalt värdelöst?


Kommentarer
Postat av: Maria Nilsson

Nej de har gjort likadant med Stig-Anders Svensson o hans hästar. Som påstods vara gravt misskötta men som omhändertogs av en djurskyddsinspektör som själv missköter sina djur o som hade bestämt sig för att ta hästarna enbart för att Stig-Anders kök var smutsigt,för att Stig-Anders inte ville leva som dagens samhälles jordbruk gör med traktor o plog ist för att köra med sina hästar som han alltid gjort. Samt för att Stig-Anders vägrade sälja sin mark till grannen som ville bedriva avel av sk tjurfäktningshästar. Det finns bevis av bla veterinär,hovslagare mfl att hästarna mådde mycket bra och skötes om mycket mycket bra. men som sagt, visa inspektörer ska visa sin makt o dessa borde omg söka annan tjänst...fiskrensare kanske?



Om de säljer dina djur då de inte hade belägg för att omhänderta dom pga felaktiga grunder så är dom fortfarande dina. Säljer då dom dina djur så är det stöld. Bara att anmäla.

2012-01-19 @ 11:04:15
Postat av: Peter Andersson

Men hallå !

Får man sälja djur utan ägarens vetskap ?

Undrar om den där länsveterinären eller nickedockan till fåninspektörer vet om det existerar en verklighet utanför Länsstyrelsens väggar i Skåne ! undrar vad detta kostat i rena pengar som de har spenderat på välmående och friska djur ..UR LED ÄR TIDEN I SVERIGE

2012-01-19 @ 11:40:34
Postat av: Linda

Du är långt ifrån den enda som drabbas men en av de få som vågar och orkar kämpa emot!



http://djurskyddsinspektorernasdoldaagenda.blogspot.com/

2012-01-19 @ 14:03:56
Postat av: Rosie

Tycker att det är dags nu för var och en att inse att det maktmissbruk som skett under mycket lång tid men först nu uppdagats, mycket tack vare dessa "kända" djurägare, måste STOPPAS!!

Ett djurskydd som helt tappat sin eg betydelse och nu endast går ut på att tysta och skrämma djurägare till lydnad genom att ta deras djur och totalhaverera deras livsverk och deras försörjning.Ett gäng vardagspsykopater med ett enda begär att visa makt, är det dessa personer vi som skattebetalare vill avlöna för att skydda våra djur här i landet? Helt vansinnigt att detta får försikomma, och att berörda personer fortfarande sitter kvar på sina poster. Myndigheternas agerande är en fullständig katastrof från början till slut. Finns det inte en enda vettig person inom myndigheten som har curage nog att se till att detta elände stoppas??? Alla ni som slutat er anställning pga att ni insett bedrövelsen: slut upp nu på djurägarnas sida och gå ut och tala om vad "djurskyddet" idag går ut på, för ingen av oss andra förstår.

2012-01-19 @ 14:17:28
Postat av: Pippi

Häleri

2012-01-19 @ 14:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics