Jag vill inte påstå att Unni Drougge börjar se gammal ut, men när hon åkte buss senast så reste sig Nils-Petter Sundgren för att ge henne plats.

Jag vet inte om ni vet vem Unni Drougge är. Med det vill jag inte låta påskina att mina läsare skulle vara mindre kulturellt belevade. Det handlar bara om att väldigt få lägger någon ork på att hålla reda på pseudoförfattare som Unni Drougge. I vilket fall som helst så använde sig damen i fråga igår av twitter för att förklara att ”bonde” är ett skällsord synonymt med puckad. Jag kivade lite med damen som mest verkade sucka över min dumhet och totala oförmåga att förstå att bonde är ett skällsord. När jag så skrev till en annan bonde att det i och för sig var bra att Drougge satt på twitter eftersom allt som håller henne borta från skrivandet var bra, påpekade hon att den frasen var stulen. Varpå hon med versaler kallade mig bonde. Jag svarade att vi genier inte snor, vi lånar bara. Jag undrar om hon tyckte att hon var smart när hon skrev att jag i så fall borde ange källa.

 

Jag bad henne sträcka på sig. En parafras på Peter Englund är ju det närmsta hon kommer Akademien.

 

Drougge får givetvis associera ord och begrepp med precis vad hon vill, dock ska hon ha jävligt klart för sig att det finns inte en enda tävling där hon kan mäta sig med random bonde.

 


F Ö så skrev jag om Unni Drougge i en blogg när hon och några pseudokändisar skrivit en debattartikel om griskrisen.


Kommentarer
Postat av: kollega

Unni D. skulle inte klara att driva ett företag (en gård) ens en vecka utan att saker och ting skulle balla ur.

Men å andra sidan ska vi inte bli härskna på stadsborna för att de missbrukar ordet "bonde"- jag använder ju "08" och "vegan" som skällaord i princip... ;-P

2012-03-11 @ 10:02:54
Postat av: Jenny

Du är så sjukt rolig! Jag visste inte att hon var en pseudoförfattare. Betyder inte det att man har någon form av identitetskris?

2012-03-11 @ 11:03:52
URL: http://livetpaenkant.blogg.se/
Postat av: Ben

Nu använder du svåra ord igen. Vad är Pseudoförfattare?

Pseudo det måste betyda korkad på nåt konstigt språk. Unni Drougge är väl i så fall en synonym till idiot.



Det är bra att du håller efter "stanarna" så de inte blir för malliga.

2012-03-11 @ 23:23:26
Postat av: Ben

Nu har jag hittat en ordbok Enligt den så betyder pseudo- oäkta. Ordbokens suger det stog inte vad bonde betyder att de har missat sån viktig sak.



2012-03-12 @ 00:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics