Den allra sämsta sortens bajs.

Jag fattar inte hur SVT som är ett public serviceföretag, finansierat av den obligatoriska tvavgiften, är så rädda att trampa någon på tårna att de skiter i att kvalitetsgranska program som görs av kvinnor av utländsk härkomst. I måndags sändes ju det första avsnittet av halal-tv (en mer korrekt beskrivning hade varit haram-tv) Först spelar man i lönndom in Carl  Hamilton när han ondgör sig över att de inte vill hälsa på honom, trots att det rimligtvis är de som tagit kontakt med honom och inte tvärtom. Bara det är ett lågvattenmärke av rang. Sen påstår man, utan att redovisa sina källor, att de fattiga i Sverige blivit fler och låter en vänsterinriktad yrkesdemonstrant oemotsagt spela stackars "student" från förorten. De stackars påtända apor i damunderkläder jag brukar referera till är fan ta mig överallt. Skriver de inte artiklar i lokaltidningen gör de research på SVT.

Lite siffror:

De som går på socialbidrag har minskat från 90000 i början av 2000-talet till 80000 idag.

SCBs statistik visar att den fattigaste tiondelen, typ socialbidragstagare, arbetslösa med låg ersättning och studerande under perioden 2000-2006 fick en reel disponibel inkomstökning med 15%. Halal-tv kunde ha sänts 1996 när de fått en minskning på 13,7% jämfört med 1991. Då (när sossarna styrde) blev faktiskt de rika rikare och de fattiga fattigare.


De som äger mindre än ingenting(skulderna är större än tillgångarna) har minskat med åtta procent sedan 1999.


De som inte äger någonting men som inte heller är skuldsatta har minskat med 27% jämfört med 1999.


Gruppen som äger mindre än 10000 kronor har minskat med 16% medan gruppen som äger mellan 10000 och 25000 kronor ökat med 23%. De fattigare har alltså blivit rikare.


Halal-tv har således helt åt helvete fel och borde antingen läggas ner eller döpas om till "Haram-tv med fritt spelrum för kommunister vänsterpropagana och uppenbara sakfel."


Jag planerar lite för att resa till Egypten och spela in en dokumentär i smyg när jag får stryk eftersom jag propsar på att bo med kvinnor utan att gifta med dem. Jag är ju i min fulla rätt att göra så. Man kan ju bo tillsammans i Sverige utan att var gifta.


Jag tänkte även passa på att berätta om den nya religion jag bekänner mig till. Den förbjuder bl a mig att hälsa på italienare. Det vet ju vem som helst att italienare har bajs på händerna. Och inte vilket sorts bajs som helst utan den sämsta sorten- Italienskt bajs.


Kommentarer
Postat av: Cowgirl

Om du åkte till ett land där det är tradition/kultur att spotta folk i ansiktet som hälsning, skulle du tycka att det var OK? Annars tycker jag inte du ska låta dig uppröras av att muslimerna inte ville ta i hand?

Varför är det alltid vi i Sverige som har rätt?

Övriga eventuella sakfel i programmet avstår jag från att kommentera eftersom det ligger utanför mitt kompetensområde.

2008-11-09 @ 16:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics