Halvgammal och lite sjuk

Jag har alltid tyckt att Eskil Erlandsson ser ut som en medelålders kortisonsvullen Pinocchio och att hans hjärna verkar vara en mötesplats för sävliga tankar.

 

Nu läser jag att han efter Djurrättsalliansens ”avslöjande” (läs egocentriska mediakupp) ska träffa djurrättsgrupper i veckan. Hade det varit för att läsa lusen av dem hade det varit ok, men jag läser samtidigt att han tycker det är ok att djurrättsaktivister bryter sig in hos folk och släpar runt smittor, så vi kan väl anta att träffen blir en veritabel 69a av ömsesidig beundran.

 

Helt fantastisk. Nu ska Tobias Billström slicka arslet på Sverigedemokrater och andra på den kanten nästa gång några rasister spöar en invandrare.


Kommentarer
Postat av: malin

haha! Ingen cencurerar din egen blogg ;)

2009-12-03 @ 14:10:11
Postat av: PJ

Ha ha. Klockren beskrivning av eskil:)

2009-12-03 @ 19:49:28
Postat av: Cowgirl

Jag hann ju inte skriva ett bra svar på föregående inlägg och det senaste bevärdigar jag inte med att kommentera av flera skäl.



Men jag har lite andra funderingar:

Jag undrar hur du skulle beskriva din gård på Skånemejeriers hemsida? Varför är den inte med förresten?



DRA är ju inte konsumenter så de ska egentligen inte lägga sig i hur kött/mjölk produceras men jag tror att det är många som ÄR konsumenter som hade haft åsikter ang mjölkkohållningen om de fick komma ut i verkligheten. Det har nämligen jag och jag tror ändå att jag är rätt sansad och dessutom uppväxt på landet. Mycket är bra i Sverige men långtifrån allt - varför vågar vi inte erkänna det?



Som jag ser det har branschen (där du ingår och dessutom är/har varit rätt tongivande) misslyckats kapitalt med att kommunicera vad det är som kostar extra med den svenska modellen. Detta misslyckande kan ju inte skyllas på någon annan än bönderna själva!



Om vi ska ha en "svensk modell" och ta extra betalt så ska korna ut på bete, kalvarna ska inte dö en masse (> 2-3% är oacceptabelt anser jag), ung- och slaktdjur ska inte gå på helspalt, sjuka djur ska åtgärdas även på helger/kvällar om det är bättre för individen osv. När är vi där? Vi vet ju att verkligheten är en annan med organisationer som slåss för att t ex slopa beteskravet. Mig veterligen finns det INGEN studie som visar på nackdelar med välskötta beten under svenska förhållanden. Men jag läser gärna om du kan hitta en! Och varför dör upp till 20 % av kalvarna i vissa besättningar om vi nu har så bra djurhälsa? Vad tror du DRA respektive genomsnittskonsumenten hade sagt om det? varför får dessa djurägare fortsätta leverera mjölk/kött till mejerier/slakterier som garanterar bra djuromsorg bakom sina produkter?



Trevlig helg :-)

2009-12-04 @ 13:17:49
Postat av: Johanna Angel

Tänk om Eskil blir ledsen nu då.....?

Jag tror han behöver en kram..... ^^

2009-12-06 @ 20:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics