Jag har i alla fall gummihjul på traktorerna

Det man kan se här är min utsikt om dagarna. Lovar att lägga upp några bilder på maskinerna från utsidan också.






Jag tycker det är kul att ha de här arbetstopparna, vallskörd, sådd, tröske, och att någon gång då och då komma in på kvällen äta en Haribo matadormix och dricka två starköl till kvällsmat och somna på kökssoffan.

När man kör där fram och tillbaka så hinner man fundera på en hel del.
Till exempel: Det spelar ingen roll om är ett och ett halvt år och man blir påkörd i 70 km/h av en rattfull eller i 50km/h av en nykter. Man dör ändå. Ettåringar ska inte springa på gatan själv.

Om man blir påkörd i arslet för att man plötsligt gått ut i vänsterfilen utan att ha glott i backspegeln får man skylla sig själv.

Bland det värsta man kan säga till en man är "du är i alla fall snäll", gärna då med huvudet på sned och en ömkande blick. Jag känner ungefär likadant när folk pratar om att jag håller landskapet öppet när jag tröskat raps till klockan tre på morgonen. Som en annan vis man menade - det är samma sak att säga till bankanställda att det är bra för inomhusmiljön och husen att de jobbar.

Jag tror att den där Gasslander rökar sitt morgonte.

Kommentarer
Postat av: torparn

hrrmmppfff!!

skorna på i tröskan, skäms du inte.. ;)

det ska vara "hallmatta" och skorna vid dörren..

2011-08-08 @ 20:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics