Sverige är inte världens navel, och riksdagen är inte Sveriges navel.

Jag har både läst och hört om livet som blev efter att Max hamburgare skickat presentkort till riksdagsledamöterna. Jag tycker att det var dumt och osmidigt av Max, men fan inte korkat. Dels har de fått hur mycket mediatid som helst. Dels borde vänsterns Ulla Andersson fatta att med det förhållandet som råder mellan riksdagen och deras väljare, så tenderar en lite väl stor grupp väljare stötta det som riksdagen motarbetar. Se bara på Sverigedemokraterna. Kan man rösta in ett parti som man inte vet vad de står för i riksdagen för att visa sitt missnöje, så kan man med lätthet stödköpa en hamburgare på Max.

 

Två saker jag inte förstår:
1. Hur kan Max hamburgare blivit polisanmälda för bestickning? Man äter ju med händerna där.
2. Varför skänkte riksdagsledamöterna inte bara sina presentkort till stadsmissionen och lät saken bero istället för att gnälla om det i media?


Kommentarer
Postat av: Sven

MEN! Max är den enda kedjan där du enkelt kan få tallrik och bestick till din hamburgare. Har visst att göra med dess ursprung i norrland.

2012-02-16 @ 08:58:23
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

Då har jag brustit i min research. ;-)



2012-02-16 @ 09:38:50
URL: http://sverigessnyggastebonde.blogg.se/
Postat av: Leif

Skratt ska visst förlänga livet . Tack

2012-02-16 @ 21:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics