#djurgate anmälan

Jag har enligt länsstyrelsen skött mina djur så fruktansvärt dåligt att de var tvungna att omhändertas och "räddas" (ja, ni såg ju hur det gick). Jag måste ju då rimligtivis ha brutit mot djurskyddslagen i en hiskelig omfattning.

Detta till trots är mig veterligen länsstyrelsen de enda i den här soppan som är polisanmälda...


"Anmälan

Mot: Peter Stenberg, Emma Hansson samt Juha Toropainen. Samtliga verksamma vid länsstyrelsen i Skånes kontor i Kristianstad.

Hansson och Stenberg har som led i de trakasserier de utsatt mig för i förmodat syfte att förmå Toropainen att fatta beslut att omhänderta mina nötkreatur sammanställt ett beslutsunderlag som i huvudsakliga delar inte härrör från min besättning. Det material som de facto härrör från min besättning är i avgörande stycken grovt förvanskat.

Hansson och Stenberg kan omöjligen varit annat än medvetna om vilken enorm skada deras agerande skulle bringa mig, och det kan inte anses som annat än troligt att deras avsikt var att bringa mig en enorm skada genom sitt agerande.

Beslutet verkställdes 2012-01-17 genom polismyndighets försorg. Beträffande skicket på mina djur, och därigenom om lagen gav rätt att omhänderta mina djur, torde polisens egen entreprenör Bengt Fridh kunna uttala sig om saken.

Stenberg och Hansson har även använt polisens våldsmandat för att 2011-12-08 ta sig tillträde till lokaler djurskyddslagen inte ger dem tillträde till.

Toropainen har i sin tur brustit i sin utredning i en sådan omfattning att den inte kan anses som varken ringa eller utan uppsåt. Han började i strid med de lagar han är satt att följa skriva på yrkande om avslag för min begäran om inhibition innan jag lämnat in den till myndigheten. Toropainen har vidare beslutat att mina djur ska säljas utan att ha kommunicerat beslutet i sin helhet med mig.

Jag vill även uppmärksamma polismyndigheten på att det redan finns ett antal felaktiga beslut som bland annat Hansson och Stenberg ligger bakom, som blivit undanröjda vid överprövning och renderat i skadestånd mot staten om drygt 3 200 000 kronor. Ambitionen bör vara att denna summa inte ska öka alldeles för mycket.

Jag begär därför att polisen omedelbart fattar beslut om att inte genomföra verkställandeuppdraget om försäljning som länsstyrelsen tillstänt/kommer att tillsända polismyndigheten.

Då materialet jag ovan hänvisar till är synnerligen rörigt torde det vara enklast att jag och utredande polis träffas för att gå igenom materialet, och jag då kan svara på både frågor och följdfrågor."


Kommentarer
Postat av: Leif

Du kan göra en ny inhibiton angående försäljningen. Det var den jag fick igenom. Men sedan blev det 5 månders väntan på överklagan. Blir nog biligare för dig att köpa ny.

2012-01-20 @ 16:22:52
Postat av: André Samuelsson

Mycket bra,kämpa hårt och ge dig inte!

2012-01-20 @ 18:35:04
Postat av: Niklas

Tyvärr ska du nog inte räkna med att inspektörerna ska få någon reprimand alls. Eller som min advokat uttryckte det "detta är myndighetspersoner och de behandlar alltid varrann med största respekt. I sverige daltar man med lathundar och förföljer rättskaffens folk.

2012-01-20 @ 18:49:33
Postat av: Anonym

Naturligtvis är sådana fina djur som du har ett attraktivt byte för staten. Betydligt mer lättsålda än avmagrade och döa djur,alltså business as ususal, för med det gedigna förarbete som Lst. har gjort hos dig vore det lika med tjänstefel mot uppdragsgivaren, staten, att inte försöka få igen kostnaderna som man dragit på sig,dessutom måste ju de upphandlade entrepenörerna också få lite jobb.



2012-01-23 @ 13:58:00
Postat av: peter andersson

Bra SSB sätt dit skiten som förstört för din far och dig !

2012-02-02 @ 12:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics