Tillåt inte "Svensson" att använda bekämpningsmedel

Senast jag såg några siffror så gick 75% av den aktiva substansen som såldes i Sverige till industrin, 21% till jordbruket och fyra procent till hushållen. Fyra procent är ju hur mycket som helst, och till ingen nytta mer än kosmetisk. Dessutom blir folk tydligen analfabeter när de läser instruktionerna på, låt säga, Roundup. Den ska användas på grön växtlighet och inte till att vattna grusgångar med. Och även om folk skulle försöka så skulle de aldrig komma ner i de doser jag har på fälten. När jag dödar trädan kör jag 2 liter Roundup per ha vilket ger (720 gram aktiv substans/ 10000 kvadratmeter) 0,072 gram aktiv substans per kvadratmeter. Keeper mot ogräs i enlitersförpacknig ska då räcka till att döda 97 kvadratmeter frisk och välväxande gräsmatta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics