Och vinnaren i klassen Veckans isbrytare är.... (trumvirvel)

Jag har gått med i en(heter det i?) lantbrukscommunity. Skitspännande faktiskt. Det finns många trevliga människor och jag tänkte redovisa erfarenheterna från mina första veckor där.


•1.       Jag jämförde ju kunskaperna i det svenska språket hos mig och Svensk mjölks ordförande och påstod med grund i hans veritabla lustmord på vårt modersmål att skolan måste blivit bättre. Det är nu något jag måste dementera. Skolan har blivit sämre. Människor som är 18 år har rimligtvis gått i skolan sisådär elva år. Jag förväntar mig inte att det ska skriva romaner men jag vet människor som varit i Sverige i tre månader och som pratar och skriver bättre än många på den här communityn.
Ett exempel "NNs gård har bedrift men 140kor, slb, srb, men 2 lely robotar" Ett lättförlåtligt men roligt misstag är läraren som skrivit att hon är husdjur och trafiklärare på ett naturbruksgymnasium. Det står så. Dels är hon trafiklärare och dels är hon husdjur. Jag antar att hon bara missat att sätta ett streck efter husdjur men resultatet blir väldigt kul. Får man klappa läraren?


•2.       Pojkar är ensamma och har missat det här med meningsbyggnad. Många har uppenbarligen gått genom både grundskola och gymnasium och aldrig lärt sig det här med punkter. Jag lärde mig i och för sig aldrig liggande stolen när jag gick i mellanstadiet men jag fick låna pengar ändå. Jag har klickat runt lite och trodde att en kille var otroligt, otroligt ensam. Han gjorde allting själv. Jag klickade in på hans sida, tittade i hans gästbok och följde några konversationer han haft. När han skrev om vad han gjorde så skrev han saker som "käkar en pizza själv", "tittar på tv själv" och "ska fira min födelsedag själv". Det var till och med så att det gjorde lite ont i hjärtat på en gammal cyniker som jag. Det tog en stund innan jag förstod att de var två skiljda meningar och att den sista var en fråga. Det skulle ju vara att han käkade en pizza och frågade den han konverserade men vad denne skulle göra.  Jag läste någonstans att för varje "normal" sida på nätet finns det fem porrsidor. Punkttangenten sitter ju till höger på tangentbordet och om man skriver med bara vänsternäven är det klart lätt hänt att punkten rationaliseras bort. Vi fortsätter prata om att skriva med vänsterhanden och kommer då in på...


•3.       .. veckans isbrytare. Små saker som pojkar skriver i främmande tösers gästböcker. Alla är absolut inte dåliga, det finns många med stil men vissa har tydligen missat en hel del. Jag ska försöka illustrera med ett diagram.

Många är som sagt väldigt bra medan vissa spammar alla nya medlemmar av kvinnligt kön med samma "hej hej", "hej hej välkommenhit", "hej hej vad söt du är", "hej hej vad heter du då var bor du då" osv. Vissa avslutar med "puss i ljumsken".... Det var länge dött lopp om vilken som skulle bli utnämnd som veckans isbrytare tills jag tittade i gästboken tillhörande en vän till en vän. Det är inte ofta jag blir mållös men en kille som beskriver sig själv som singel sen 95 och bara på jakt efter snygga tjejer mellan 18 och 36 och med långt hår har skrivit i en 17årig tös gästbok att hon har snygga bröst. Han själv är 33. Hon är alltså född fyra år innan han inledde sitt singelskap...
Det finns en hel jävla rullebör med saker man kan skriva om man vill ha kontakt (om man nu som 33åring ska ta kontakt med en 17åring) utan att man måste påtala det uppenbara faktum att nästan alla 17åriga töser har toppiga bröst och spänt arlse. Snälla, låt småtöserna ha sina kroppar i fred.


•4.       Vad som är kul är att de finns så många töser i branschen. Det är en mångfald som berikar. Inte bara för att töser generellt sett är bättre på att köra traktor än traktorkåta 17åriga pågar, det blir annorlunda stil på det hela.



Fotnot: För de som eventuellt känner sig trampade på av mitt inlägg vill jag bara säga att jag inte heller är perfekt men jag förväntar mig att mina medmänniskor kan kommunicera så att andra förstår dem och inte som ett gäng fulla lemurer. Herregud, ni får rösta, köra bil och dricka sprit men ni kan inte formulera er så att folk förstår. Jag förväntar mig också att man kan hålla könsdriften någorlunda i styr på en sida där folk kanske vill lära känna andra människor och utbyta erfarenheter istället för att få hälsningar från vilt främmande människor  som avslutas med puss eller få ens bröst kommenterade. Det finns sidor speciellt för sånt.




Några kompletteringar såhär på eftermiddagen:

Att jag stör mig så på killarnas meddelanden i tösers gästböcker beror på att jag själv är kille och kan språket. "Hejhej välkommen" eller "hejhej har ni snö" kan båda översättas rakt av till "knulla?"
Jag är fullt medveten om att vissa töser har lite väl avslöjande profilbilder men både att lägga ut såna bilder och att sitta och runka till dem är patetiskt och ska fan inte uppmuntras.
Att kommentera folks bröst när de har presentationsbild som är mindre objektifierande än den jag har är ju bara ett alldeles utomordentligt sätt att skita ner sig själv. Det är ju så lönlöst att det är tramsigt. Visst för att det kan funka på krogen när klockan är fem i tre och det börjar bli panik i båda lägren men finns det folk som på fullt allvar tror att en tös man sett i en community på internet byter lakan och lägger sig som ett y bara för att man säger att hon har snygga bröst?


Kommentarer
Postat av: Rebecka Svensson

Fler än jag som märker när folk inte kan skriva ordentligt. Härligt, då är jag inte ensam om det :-)

2008-11-04 @ 17:45:37
Postat av: disa

även jag får gråa hår av särskrivningar och folk som inte kan stava till "jargong", men hur folk väljer att marknadsföra sig själva i bild och text tjänar det nog inte så mycket till att sitta och reta upp sig över. de riktiga förlorarna är i mina ögon de flickor (och pojkar) som faktiskt väljer att svara på dessa internetvärldens neandertalgrymtningar som vi kallar mail och gästboksinlägg. och undersköterskor som inte kan sätta tryckförband.



jag undrar om han har varit singel sedan 95 som ett val, eller för att ingen jävel vill ha honom. i vilket fall som helst är det modigt, märkligt och förbannat korkat att skriva ut det på en community.

2008-11-04 @ 20:42:54
Postat av: Cowgirl

Alltså - erkänner du att du inte är perfekt??? Undrens tid är inte förbi ;-)

Vilket jag behöver, nu har jag ytterligare en gård på min lista över dem som önskar besök av andra än mig... Snart överger jag Österlen, bönderna är snällare i Vilda Västergötland!

2008-11-04 @ 22:54:02
Postat av: Anderz























Man kanske skulle registrera sig ändå..

Fast som tjej..

Får leta upp en bild på nå´n snygging, utge sig för att var 17 år, enda barnet, 1500 ha under plog...

Får nog pubbe killarna att drömma våta drömmar om t.ex challengers L









2008-11-05 @ 19:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics