De är det idag också.

I morse hade jag kvalitetstid med mig själv. Nej, jag masturberade inte. Jag läste Land och ATL och tittade på nyhetsmorgon samtidigt som jag åt frukost. Jag lär återkomma till behovet av svenskakurser för de ledande förtroendevalda i bondesverige men det som stör mig mest hittills idag är den diskussion jag med förundran fick ta del av via nyhetsmorgon. Sven-Otto Littorin och någon från Gröna bilister sitter och hackar på Volvo och menar att alla uppsägningar bottnar i att Volvo inte tagit fram en miljöbil. För några år sedan var det ju ett jävla liv för att Volvo inte lanserat någon stadsjeep. Jag blir bestört när en minister(!) framför sån uppenbar dynga i tv. Om det nu var så självklart att Volvos försäljning skulle vika pga att man inte tagit fram en miljöbil skulle ju Littorin tagit lite ansvar och berättat för Volvo att de måste ta fram en sådan när han blev minister. Det är löjligt!


Vidare berättade de på nyheterna i morse att åtta av tio svenskar uppgav att finanskrisen satt spår i deras ekonomi. Oron på den globala finansmarknaden har pågått i två veckor och alla som upplever att de fått mindre pengar i plånboken de senaste två veckorna, orsakat av finanskrisen, räcker upp en hand nu. Alla ni som inte räknat efter utan bara följt medias finansnyhetsporr tar ner händerna igen. Hur många blev kvar? En, två, inte många. För några veckor sen berättade man att sju av tio inte märkt att de har mer pengar att röra sig med sen jobbskatteavdraget infördes. I en familj där båda jobbar blir det 70 000 extra om året! Folk märker alltså inte att de har 35 000 extra per skalle om året men påstår sig känna av den senaste tidens finanskris. Såna människor borde inte få rösta.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Var gärna med och tävla i min nya enkla bloggtävling!

Du har inget att förlora :D

Här hittar du tävlingen:

http://jucismacker.blogg.se/2008/september/vinn-kuvertvaska.html#comment



Ha en fortsatt fin dag!



MVH Jozzan på http://jucismacker.blogg.se

2008-10-10 @ 09:43:58
Postat av: Söderlund

En ny design är på väg och nu är det nya upplägget för den exklusiva storsatsningen i bloggen publicerat. Nu söker Söderlund läsarnas uppfattning om det nya schemat för bloggen framöver och hoppas på att just du vill dela med dig av dina tankar. Hissar, dissar, sågningar och sexdiskussioner, är bara lite av det som du kan finna i bloggen som är en av de absolut snabbast växande just nu. Nu senast (tredje inlägget uppifrån) så diskuterade vi "Stjärnor på is". En diskussion som fortfarande är i full gång, bara för att ge ett exempel på allting som tas upp. Hoppas och tror att även du vill vara med och påverka med dina tankar och tycken. Stort tack på förhand och ha en fortsatt trevlig fredag.

2008-10-10 @ 09:45:08
URL: http://ventux.blogg.se/
Postat av: Anders

Bra rutet. Inte nog med att du är Sveriges vackraste bonde, du har en bra penna också!



Men om det skall kallas kvalitétstid att läsa Land och ATL vete katten. Jag brukar säga att jag brukar må bättre ju längre veckan lider, men när man på fredagen läst nämnda husorgan är man åter nerklubbad i skorna, varifrån man får arbeta sig upp till nästa fredag.

2008-10-11 @ 18:04:36
URL: http://www.tryserumgardar.se
Postat av: Anonym

Men gud så bitter du verkar vara

2008-10-14 @ 13:13:48
Postat av: Simon

Vi bönder har som uppgift att vara bittra ;)

2008-10-14 @ 22:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics