Kan man kalla Skåne för the local wine?

Det är sällan, faktiskt aldrig, som jag skriver om familj, vänner, flickvänner, grannar, släkt och husdjur i bloggen. Det är ett medvetet val och grundar sig i att det inte finns något som säger att de delar min uppfattning i allting och ska således inte behöva försvara mig och mina ståndpunkter. Det finns dock stunder när jag ångrar mig lite. Bland annat när jag tittar på en bild från i höstas. Det är en bild på mig och en väldigt god vän till mig. Vi är båda under påverkan av alkohol och jag ser ut som en som mycket väl skulle kunna knacka en tant på stan för trehundra kronor medan min vän har precis hela tungan utanför munnen. Fyllebilder finns det många och är i sig ingen sensation. Det roliga är folks reaktion. De av manligt kön som sett den har alla skrattat och sagt något i stil med att vi ser bra fulla ut, att vi ser för jävliga ut eller att det måste varit en bra fest. Det finns liksom ingen tydlig tråd i svaren. Dock har alla kvinnor som sett bilden sagt precis samma sak. Ordagrant dessutom. -Vilken lång tunga han har...


Kommentarer
Postat av: flickvännen

flickvänner? flickvännen menar du väl? (en kvinna som inte genast påpekar alla uppenbara fel är inte en riktig kvinna.)

2009-01-04 @ 01:29:46
Postat av: malina

man kan ju undra vad flickorna har i tanken... L

2009-01-04 @ 08:12:40
Postat av: Linda

Och vad drar du för slutstser av att alla kvinnor svarar så...?

2009-01-04 @ 15:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics