Jag har KGs dom.

Om ni saknar något så är det förmodligen de två inlägg i vilka jag visade bilder på en av inspektörernas hästhage med ensilageplast dynga och lite annat skoj som jag nu tagit bort. Jag blev nämligen uppringd av ankfarmaren, det är inte jag som gett henne det smeknamnet, det är hennes kollegor i mediebranschen, och hon meddelade att hon hört talas om att jag hade två bilder som skånskan hade rättigheterna till publicerade på min blogg. Jag tog bort bilderna men senare kom jag till att tänka på att det inte är det allra lättaste att hitta mitt nummer när man läser min blogg. I morse tänkte jag att jag måste testa. Jag lade upp två bilder som jag visste fanns på Sveriges radio Kristianstads hemsida på min blogg. Det tog inte femton minuter från det att jag lagt upp bilderna förrän kanalchefen på SR Kristianstad ringde. Hon var skittrevlig och berättade att hon fått tips om att jag hade bilder som de ägde rättigheterna till på min blogg. Jag vet om att det var fult att rigga det men vi kan i alla fall sluta oss till någon har jättemycket tid och på ett desperat sätt försöker sätta dit mig. Med blandad framgång… Jag har nu länkat till radions hemsida och bilderna jag innan hade på bloggen. Något jag kunde gjort från början. Man ser förvisso revbenen lite väl tydligt på förstakalvaren på en av bilderna men alla med djuröga ser att det inte är något fel på våmutfyllnaden och vet att feta djur är en styggelse. Jag vill trycka på att inget ont ska falla på kanalchefen, hon var jättetrevlig, utan vill trycka på att hennes ”tipsare” använder henne som verktyg för att komma åt mig när det inte funkar med annat.

Nåväl. Jag får många kommentarer från folk som vill ha kontakt eftersom de också blivit utsatta för inspektörernas övergrepp. Eftersom dessa kommentarer oftast innehåller namn och kontaktuppgifter publicerar jag dem inte. Det är hemskare och hemskare historier jag hör och vissa har framfört önskemål om att skapa någon form av nätverk för de djurägare (märk djurägare, inte bara bönder) som inspektörerna levt jävel med. Dock fick jag idag en kommentar från en ny läsare. Annika föreslår att jag ska lägga ut protokollen också så att man inte bara får höra min vinkling. Till Annika vill jag säga att det är meningslöst eftersom protokollen är upprättade i total avsaknad av både kompetens och verklighetskontakt. Egentligen behöver man inte lägga energi på att läsa protokollen, om de ens kommer, eftersom de ändå aldrig stämmer. Vi ska dessutom komma ihåg att vildfångade förvildade katter inte ska tvingas att bo inomhus enligt lag. Var det förresten inte du som inte har §16tillstånd för katterna men hade en fet hund?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics