Någon form av navelskådning ur ett globalt perspektiv

Även om jag ibland tvekar när jag ser spensliga jävlar i stuprörsjeans och ful cardigan, kärringar som är så feta att man ser deras röv framifrån, människor som visar sig offentligt i träningsbyxor och foppatofflor, prettokärringar i gula byxor, klotrunt huvud med asymmetrisk frisyr och någon sorts kaftan som pratar om Kerstin Thorvalls sexuella frigörelse, hela Idolproduktionen, Måns Möller, de som inte kan backa ut lastaren ur maskinhallen efter speglarna, Claes Borgström osv, så tror jag i grunden på det naturliga urvalet. Survival of the fitest. En sak som då slår mig nu när det är vinter är min kroppsbehåring. Inte för att jag vill ha mer päls, men borde inte jag med en släkt som varit nordbor och bott i ett land som folk på kontinenten tror befolkas av isbjörnar sedan urminnes tider ha lite mer isolering? Mina ben är ju lätta att förväxla med en kvinnas.

 

Samtidigt ser man människor som är bördiga från betydligt varmare delar av världen se ut som ryamattor. Människor vars ögonbryn skulle hålla en medelstor kvastfabrik med material en hel vecka. Jag vet barn som pekat på invandrarmän och sagt ”vov vov”. Jag lägger inga värderingar i varken att de är ludna eller att nästan allihopa väljer att syssla med livsmedel, typ baka pizza, men har jag och Darwin så fel?

 


Kommentarer
Postat av: malin

och helt plötsligt så kan jag mer än dig i ett ämne =)



Hår isolerar BÅDE mot värme och kyla!

I varma länder så skyddar man sig mot solen med kläder, inte att ta AV sig som vi blekskinn gör...



Ögonbryn är till för att skydda ögon mot ex svett från pannan, ögonfransar ska skydda ögon mot ex sandstorm etc. Mina ögonfransar fryser ihop när det är kallt för de är för låååånga!!



fast nog borde kanske nordbor OCKSÅ ha mer "päls". Men hur förklarar du kvinnans avsaknad av päls... vi lever ju också i norr ;)



fett är ju också isolerande till viss del, varför är då afrikanerna "rundare" än nordbor. eller är dem det? ;)

2010-12-16 @ 09:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics