Tröjan är faktiskt lite väl mycket WT.

Okej för att det är grått och tråkigt idag men jag kan inte låta bli att skratta. Jag fick nämligen en kommentar till mitt förra inlägg som jag tolkade som att folk som ”inte rår om att sköta sina djur och får djurförbud” också är wt. Okej för att man får tycka så men det roligaste är att jag har sett bilder på djur som sköts av den som skrev kommentaren. Första gången jag såg bilderna tänkte jag att de djuren hade lst i Skåne hämtat med detsamma. Jag har tittat på bilderna nu igen och nu använt den måttstock som man använt när min far fick djurförbud och kan konstatera att djuren denne sköter är oacceptabelt smutsiga, några har gödselpansar, renhållningen i stallarna är eftersatt, kalvarna är ruggiga i pälsen, uppenbara skaderisker i samtliga byggnader, sjuka kor, kor med större sår som rimligtvis inte fått veterinärvård, kor i underhull, ungdjur i underhull, eftersatta ungdjur, smutsiga djupströbäddar, korna får inget foder, och framförallt – rekryteringsdjuren varierar i ålder och hull.

                                           

Det går jättebra att sitta i Småland och vara kaxig men hade samma inspektörer som varit här tittat in i de stallarna hade de utfärdat ett omedelbart förbud att hysa djur i dem. Förenat med ett sju helvetes vite dessutom. Nu ska vi i och för sig inte måla fan på väggen men det finns en anledning till att länsvet i Småland slutade som detsamma i Blekinge. Jag vet inte om tingsförhandlingarna är färdiga än…


Kommentarer
Postat av: McNulty

HAHAHA!!! Min kära bukis

2010-10-14 @ 12:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics