Tur att jag inte tittar mer på tv.

Det var en bra kväll.

 

Nog för att jag servat min elefantknullare (För de som inte vet vad det är, så fråga 118100. De har så upplyftande svar. Jag gillar framför allt delen när man ska knalla ut i Borneos djungler med en hagelbössa och ta ner skylten. Ett slut helt i min smak) och har grus i ögon, näsa, hår, öron, mun, jag har fan ta mig grus överallt, det skulle inte förvåna om jag så hade grus under förhuden, och ont i i princip hela kroppen, armarna är för fan lika långa som på en schimpans. Men det var ändå en bra kväll. Jag knallade runt i boxershorts och lyssnade på musik på datorn. Sen tittade jag på Robinson... Och jag vet nu att jag inte är rasist eller dömer folk efter hur de ser ut. Jag hatar dem för hur de är. För deras små äckliga personligheter. Jag hade inte haft några större problem att överleva Robinson. Visst, jag hade saknat att trycka i mig en hel Haribo Matadormix på en eftermiddag och kaffet, för helvete kaffet, men den största utmaningen hade inte varit att springa uppför en fjantig backe och bli jagad av filippinska dvärgar med en död höna på huvudet och någon sorts jävla filt som slängkappa eller att genomföra meningslösa tävlingar – det hade varit de andra människorna. Ganska ironiskt att man skulle resa från ett tättbefolkat Skåne till en öde öjävel i ett område där de få vitingar som syns ganska säkert, och helt utan fördomar, är där för att stoppa snoppen i munnen på barnhemsbarn, för att reta sig på ett knappt dussin andra människor. Det hade säkert blivit bra tv när man kan följa mitt humör och kaffekoncentrationen i mitt blod nedåt och se hur jag först börjar häckla dels latmaskarna, man måste inte resa till andra sidan jordklotet för att få vara med i tv och sola och framstå som hedersmedlem i sällskapet ”Vi som kokar ägg i trekvart och fortfarande inte har fått det mjukt”, det finns ju Kungarna av Tylösand och Paradise hotell till det, faktum är att de hade nog kunnat vara med i Debatt och ändå framstått som jubelåsnor, och dels prettomänniskorna som bara måååååste visa sina språkkunskaper och prata filippinska.Filippinska är något som ensamma vän i väst skaffar sig. Jag är fortfarande inte helt säker på att det är ett språk. Sen se mig berätta om mina mörka tankar, sjuka tankar, och till sist se mig begå ett veritabelt lustmord och begå de mest sinnessjuka handlingar mot mina lagkamrater och mottävlare.

 

Till slut hatade jag till och med reklamen som de bröt programmet med med jämna mellanrum. Den sög. Skönt att veta att jag efter en bra dag och en bra kväll fortfarande tar hela världen personligt. Dock hade jag inte dödat Paolo Roberto. Han är ändå lite gullig.


Kommentarer
Postat av: Astrid

Om du hade varit med så hade t o m jag övervägt att titta på såpan!

2010-10-08 @ 07:13:33
URL: http://forysta.bloggspace.se/
Postat av: Hanna

jaaaa, allt är gulligt!



Du hade blivit väldigt bra tv =)

2010-10-08 @ 08:03:36
Postat av: Hanna (en annan i samlingen)

Roligt att du kommit igång med skrivandet igen. Kanske lite väl långa bisatser, men...jaja. Det vore intressant att se dig i Robinson.

2010-10-08 @ 22:49:13
Postat av: Martin

Lysande blogg du har. Följer med intresse dina lysande kommentarer.

2010-10-11 @ 09:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics