Ridbyxor, finbesök, hämnd.

Först och främst tänkte jag erkänna att jag har haft tights på mig. Kanske inte tight men i alla fall ridbyxor. Jag har nämligen gått på ridskola. Jag var ganska gammal för att vara pojke och gå på ridskola. Det var i högstadiet faktiskt. Vi kan skylla det på att ridning är bra träning om man är lång och växer fort, jag stannade på  1,95, men ärligt talat så gjorde töserna sitt till också. Skulle man ha gjort som de andra pågarna och haft på sig jeans, en träningsjacka från ortens division sjufotbollsklubb och tomgångskört mopeder, petat med pinnar i gruset, druckit folköl från Ica och pratat med bruten målbrottsstämma hade andelen brudar varit noll. Eller i stort sett noll. Det fanns några brudar som hängde bland mopedkillarna. De hade alltid bomberjacka. Det är de som sitter i kassan på ica idag och är bittra för att ”om jag inte fått barn så hade jag varit fotomodell idag”, alternativt väntar sin sjunde Kevin, Liam eller Tindra och skäms inte för att de röstar på Sverigedemokraterna.

 

Andelen töser på ridskolan var dock i stora drag 100%, och jag var ensam kille. Vill man vända på steken och se vad det blev av killarna (killen) på ridskolan så bor han i ett hus som håller på att ramla, pratar med sin hund som om det vore en människa, har i stort sett inga pengar, kör en gammal bil och har börjat utveckla storhelgsememitfasoner. Dock kan han vara trevlig när han vill och ser även trickfilmad ut från midjan och neråt.

 

Nog om mig. Även om det är ett kärt ämne.

 

Igår knallade jag runt och väntade på finfrämmande. En annan av länsstyrelsen i Skånes favoriter hade nämligen fått besök av två insp och två ”poliser” igår, och jag antog att de skulle komma hit också. Nu kom de inte igår och även om jag är van så tar det ändå lite på en att gå och snegla ut genom fönstret. För de som uppmärksammade att jag satte poliser inom citationstecken så beror det på att jag inte är helt säker på att det var poliser som länsstyrelsen hade med sig. Inspektörernas chef, som jag och många med mig initialt trodde skulle kunna båsa probleminspektörerna men som verkar ha blivit smittad av rötäggen, har nämligen klätt ut sig till polis under åtminstone en inspektion. Chefen är polisanmäld för detta och enheten för polismål rotar tydligen runt i var FAN han har fått tag i uniform och dylikt. Igår så kom två inspektörer och två ”poliser” i samma bil till den här djurhållaren. För de som sett riktig poliser så vet man att de inte går mer än två meter från sin bil. De formligen parkerar under luckan på pölsemannen, så det känns orimligt att de skulle samåka då.

 

Man behöver inte vara konspirationsteoretiker för att kunna lista ut att gårdagens besök var en ren ”tack för hjälpen” för en artikel i söndagens Kvällsposten där djurägaren berättade att hon kände sig förföljd av enstaka inspektörer. Speciellt inte när man beaktar att sönerna till en som vittnade till en djurägares fördel i ett omhändertagandeärende blivit ”anonymt anmälda” till djurskyddet. Det senaste jag förresten hörde från det omhändertagandet var att förvaltningsrätten gav länsstyrelsen bakläxa och undanröjde omhändertagandebeslutet men att länsstyrelsen inte lämnat tillbaka djuren till bonden…

 

Så fort jag fått tag i artikeln om den förföljda djurhållaren så lägger jag upp den.


Kommentarer
Postat av: Annica

Verkar vara rena vilda västern "där nere"...

2011-07-20 @ 22:07:42
Postat av: Birgit

Hörde att de kissar, som skulle vara omusklade enligt inspektör, besiktigades utan anmärkning. Jag ser även fram emot att läsa artikeln!

2011-07-21 @ 10:42:07
Postat av: Erik

Ska man behöva va med i HA för att slippa den där terrrorn? Gör visserligen det nu ändå när jag inte har djur

2011-07-21 @ 21:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics