Allemansrättens cops.

Jag har ju alltid hävdat att skåningar är de enda i det här landet som har sinne för om indianerna anfaller.

 

Här i Skåne har vi kringbyggda gårdar medan man i resten av Sverige har som tradition att sprida ut husen och kan därmed inte försvara alla hus om indianerna eller illasinnade eskimåer skulle anfalla. I helgen nåddes jag dock av en insikt som nog varje ung man i sina bästa år, boende på en skånegård och med diverse husdjur förr eller senare nås av – Det går inte att elda upp kåken istället för att städa.

 

Jag lämnar med konstaterandet att mitt hem hade sett likadant även efter ett kärnvapenkrig dagens dos av narcissism och går vidare till varför jag är bloggandets Evil Kneivel genom att redovisa saker jag inte tycker om: Tjockisar, blöjor, socialfall, alkisar, miljöpartister, kommunister osv.

 

Och efter de senaste dagarna så har jag förstått det som så att mitt subjektiva tyckande utgör legitim grund för att bryta mot lagen. Det är helt okej att bryta sig in hos tjockisar och smygfilma deras förmodligen groteskt välfyllda kylskåp. Det är ännu mer okej att smyga sig in hos småbarnsföräldrar och filma ungarnas äckliga blöjor i jakten på bevis att föräldrarna vansköter barnen. Ändamålet helgar medlen och oavsett hur jävla lagligt ett fenomen är, hur många som än tycker om det, så är det MITT subjektiva tyckande som avgör hur långt över gränsen jag får gå för att bekämpa det. Bekämpa dem. Bekämpa människorna.

 

Uppenbarligen spelar det ingen roll att vi har lagar om vad som är tillåtet och inte. Medborgarna har numera en suverän rätt att bestämma vilka av de andra medborgarna som är brottslingar och ska straffas och vilka som inte är brottslingar trots lagens motsatta uppfattning. Helt utan siffror, vetenskap och kunskap som grund är det numera fritt fram att med argument som ”det säger sig själv” påstå att folk begår uppenbara och grova brott.

 

Vad ännu värre är att ju längre man kommer från lagen desto mer stöd får man från populistiska företrädare för etablissemanget. Människor och partier som varit med och skapat de lagar som tillåter exakt den formen av grisuppfödning de nu kritiserar. Människor som uppmanar till anarki. Nu senast är det SSU som förnedrar sig själv och bland annat påstår att brott mot djurskyddslagen på Blaxtaby både bekräftats av länsstyrelsen och veterinärförbundet. Något som gått mig fullständigt förbi för övrigt. SSU har uppenbarligen även kompetens som fattas i stort sett, få se här….. ÖVERALLT. SSU skriver nämligen” SSU vill visa sitt stöd för de åtalade vittnena, som gjort stora insatser för att uppmärksamma det fruktansvärda lidande som svenska grisar utsätts för under uppfödningen. Ett lidande som dessutom bryter mot djurskyddslagen” Min kursivering.

 

Ytterligare en inteckning för att SSU fått i stort sett hela världen om bakfoten och inte bara borde läsa på, utan tvångsutbildas, är deras ” Att de som gör vinst på djurs lidande än en gång går fria samtidigt som de som vågar vittna om detta lidande ställs till svars visar att världen är upp och ner”. Efter 50 år med sossestyre och en regering som gav bort en hel bransch i födelsedagspresent, och som nu inte ens verkar vilja kännas vid sina egna lagar, så finns det ingen som gör vinst på att föda upp grisar i det här skitlandet.


Kommentarer
Postat av: Anderz

Köpt ny pennvässare? Helt klockrent!

2011-06-20 @ 22:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics