Stressad? Jag?

Jag funderar på att börja med knark. Antingen det eller så ska jag börja strukturera min vardag annorlunda. Typ ta semester, sova och äta spenat. Jag har nämligen haft permanent hjärnblödning idag. Förutom att jag fått anstränga mig för att komma ihåg vad jag heter gick jag även in på banken idag , tog nummerlapp, väntade på min tur, knallade fram till kassan och frågade efter min bankman. Som jobbar hos deras konkurrent… Jag är inte ens kund i den banken som jag gick in på!

 

Sen försökte jag skicka iväg min sextonårige dräng med min bil. Nej, jag är inte stressad... Här regnar det. Är väldigt uppskattat. Har knappt fått nederbörd sedan jul, och den syndaflod som kom i november när jag plockade betor är förbrukad sedan länge, så det är uppskattat med regn. Har varit en riktig öken den senaste tiden, vallarna har stått still och rapsen har inte haft lätt för att blomma, men torkan har inte bara varit av ondo. Österlen är försommartorrt och hade det varit överskott på väta så hade inte grödorna satt rötter någon reda och då hade det varit helkört när det blev torrt. Det blir det alltid här… Ja, såvida regnet inte vräker ner…

 

Och nej, jag är aldrig nöjd med vädret. Det ligger inte i bönders natur…

 

På tal om inget så räknade jag häromdagen lite på mitt godisintag. Jag väger 88kg, kroppen består av 80% vatten. Det går åt 4,17 KJ för att värma en liter vatten en grad. Mitt godisintag skulle alltså göra att jag skulle ha en kroppstemperatur på 151 grader. (2kgx4000kCal/(88x0,8)+37) Sen ska maten läggs till det.

 

Det går F Ö framåt med sprutbygget. Har beställt hydraulslang och städat maskinhallen idag. Jävlar vad fint det kommer bli i hallen. (Hoppas jag. Tar nog tre år ungefär) Ska bygga hyllor också, så att jag slipper förvara allting i en hög på golvet. Fördelen med att ha allt på golvet är dock att det inte ramlar ner och försvinner. 

Mina grannar är idioter.


Kommentarer
Postat av: Torparn

men då har du inte räknat med avkylningen som blir när man ränner runt som en griskulting på rymmen va?

2011-05-21 @ 11:23:36
Postat av: Sveriges snyggaste bonde

Ja, det skulle kunna vara så men eftersom jag springer så fort så gör den atmosfäriska friktionen att jag snarare blir varm. (Samma princip som med rymdfärjor som återinträder i atmosfären)

2011-05-21 @ 23:33:53
URL: http://sverigessnyggastebonde.blogg.se/
Postat av: Per här med

Sista raden var ett härligt konstaterande. Det är bra när det räcker så. =)

2011-05-22 @ 20:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics