Jag tycker att Björn Fries är ett pubeshår

Den senaste tiden har jag arbetat så mycket att en resa till Jönköping skulle få mig att känna mig som Jason Bourne. Idag har jag dock haft en helt ledig dag och hunnit titta igenom nyhetsflödet lite bättre än vad man gör när man lyssnar på nyheterna i tröskan. Björn Fries fördärvade min dag. Min fria dag. Min fria dag i det underbara solskenet. Min fria dag när det inte kliade någonstans. Min fria dag när jag skulle vara glad och ren och snygg.

 

Jag tycker inte om broilers. Jag tycker inte om betonghäckar heller. Om Annie Lööf har jag egentligen ingen uppfattning och när det gäller Björn Fries har han slutligen på allvar lyckats övertyga mig om att världen vore ett bättre ställe utan honom. Inte bara för att försöker bekämpa yttrandefrihet för människor som inte delar hans uppfattning á la Nordkorea, vill sno mopeder och pass (!) från ungdomar som åker dit för narkotikabrott och verkar ha svår förföljelsemani, utan för det här.

 

Även om Björn Fries ser ut som urtypen för den farbror jag kommer varna mina eventuella framtida barn för, så är det för hans åsikter och hans arbetssätt jag tycker illa om honom. Han som ser ”rasister” i varenda buske och sen använder statliga medel i sin kamp för att få dessa sparkade eller eljest borde väl veta bättre än att förminska människor på grund av att de råkar vara kvinnor? Unga kvinnor.

 

Jag vet att jag skrivit en hel del om kvinnor på min blogg och jag erkänner att det finns få saker som kan få mig att bli så vansinnig som kvinnor. Det här är inget försvar för kvinnan. Vi behöver inte se kvinnor som små väna varelser som inte tål något – de tål mycket. Det här är ett försvar för mina jämlikar.

 

Jag har en del vänner som är bönder, egna och kvinnor. Faktum är att de är både egna och egna. Dels lite egna och dels egna företagare. Jag kan inte se något speciellt med att de äger och driver gårdar men det finns det andra som gör. Både i riktningen ”Wow. En kvinna som är bonde” och ”Klarar verkligen du av det där, lilla stumpan?” Hade jag varit kvinna och något gett mig komplimangen ”Vad duktig du är. En man hade inte kunnat göra det bättre” så hade jag slitit av den jäveln armarna och stoppat upp dem i arslet på honom. Den som hade kallat mig lilla stumpan hade jag, förutsatt jag hade de vanliga kvinnliga kvalitéerna och egenskaperna, lindat runt mitt finger och sen låtit honom självdö en lång kvalfylld död.

 

Jag fattar inte det här med att de ens blir ifrågasatta för sitt kön. De är normala människor med både för- och nackdelar, bra dagar och dåliga dagar. Många av mina kvinnliga bondevänner är dessutom mycket bättre än vad jag är och den duktigaste bonden jag känner är en kvinna. Dessutom är hon snygg. Hur ska människor som Björn Fries och andra ålders- och könsrasister få ihop den ekvationen? Ska man säga något illa om några av mina vänner så är det att de tangerar gränsen till, och i vissa fall är, folkilskna. Jag kan inte tänka mig att det är annat än människor som Björn Fries fel att de inte kan se skillnad på välvilja och ”ta hand om”. Många av dem hugger med detsamma, och jag förstår dem. Det hade jag också gjort.

 

Jag pallar inte med röviga människor, även om de som Björn Fries påstår att de är ödmjuka, och med tanke på hur pass locco jag blir när idioter petar och ifrågasätter mig så ska vi nog inte spekulera i hur det varit om de ifrågasatte mig på grund av mitt kön.

 

Björn Fries och ni andra, även de kärringar som tycker det är så jävla imponerande med en kille som lagar mat – gå och dö.


Kommentarer
Postat av: Örjan Blohm

Fy fan vilken pajas du är!Har du gått i skola överhuvudtaget?

2011-12-13 @ 22:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics