#djurgate Tomt

Jaha. Då var alla djuren lastade. Polisens entreprenör var stressad som fan när de kom. Det var ganska tydligt att ambitionen var en snabb in-utinsats. Jag skulle kunna tänka mig att de ville ha iväg djuren innan media kom. Kombon stressade transportörer och djur som inte känner transportörerna är inget vidare. Men de fick lugna ner sig. Tidningen undrade varför jag lastade djuren, men djuren ska fan inte fara illa. Då är det bättre att jag som känner djuren lastar dem.

För att ytterligare belysa det faktum att djuren blev hämtade för att jävlas med mig, och inte för att "räddas" undan min vanvård, vill jag bara påpeka att jag är fri att köpa nya imorgon. Det är dessutom helt okej att stoppa in dem i samma stallar, ge dem samma mat och ge dem samma skötsel som de som nyss åkt iväg fått.

Lite bilder från dagen.

Med tanke på polisstyrkan måste jag anses som jävligt farlig.


Som mest var vi femton pers på gården. Minst


Lats och sen lasta om med nya stressade människor är inget framgångskoncept.


Klipp från Gerdehags filmande


Gerdehag filmar sydnyttreportern som snackar skit med farsan. Fotografen
tittar på Sydnyttfilmaren som filmar mig när jag äter banan.


Gerdehag filmar sydnytt som filmar mig när jag pratar med en journalist


Gerdehag filmar medan jag förklarar för Bengt Fridh och snubben från
Färs farmartjänst att Bengt börjar bli gammal.


Gerdehag filmar medan vi lastar sista kon.

Kommentarer
Postat av: Kennet

Det kunde man ge sig tusan på att Bengt Fridh är med.

2012-01-17 @ 19:06:00
Postat av: Pippi

Ja fy fan

2012-01-17 @ 19:43:02
Postat av: Jenny

Alltså, vad händer med djuren nu?

2012-01-17 @ 21:28:45
URL: http://livetpaenkant.blogg.se/
Postat av: Majlis

Jag hoppas att du efter omständigheten mår hyfsat.

Och ge inte upp.Har du funderat på EU domstolen?

Jag förstår inte att både Lst,Förvalningsrätten o Kammarrätten helt bortser från propionalitetsprincipen.Den har de väldigt lätt att glömma bort när det gäller djurskydd.Men de mänskliga fri o rättigheter samt fri företagsamhet gäller alla,även djurägare



2012-01-17 @ 22:02:48
Postat av: Kjell-Erik Karlsson

Visst är du farlig, för etablisemanget!

2012-01-17 @ 22:04:18
Postat av: Göran

Rörum 2012 en uppvisning av maktens arrogans

2012-01-17 @ 22:08:56
Postat av: Anonym

Om din kommentar från sydnytt"

De som Du tycker var de fullaste var ju inte fula. Bara lite lång håriga men det är du ju inte ensam om att ha så här års (nöt som ser ut som pälsfår)

2012-01-17 @ 22:14:55
Postat av: Leif Kinner

Mycket sorglig. man får tårar när man tittar. Verkar som du även har LS jurist mot dig också. då kommer nog tyvärr ett djurförbud mycket snart. men frågan hur de ska få igenom en åtals anmälan. som ska komma förs, men den kommer sist av allt.

2012-01-17 @ 22:24:47
Postat av: Anna Hovskägg

Länkade in här precis nu. & undrar om det verkligen går till såhär i Sverige??? Hade inte vi typ världens bästa djurskydd? Jajusstja, på papper, ja...



2012-01-18 @ 00:11:02
URL: http://www.lyckoprickar.se
Postat av: Tove Rebecca

Nä fy vad tråkigt.. Å ena sidan "hoppas" man att djuren inte får det bra hos polisen - då polisen/länsstyrelsen lär granskas ordentligt, å andra sidan vill man såklart inte att djuren ska fara illa. Håller verkligen tummarna för att hela den här knäppa situationen ska lösa sig. Som sagt, följer med 'spänning' hur detta ska gå!

2012-01-18 @ 00:17:08
URL: http://toverebecca.com
Postat av: Nenn

Tycker detta är utom all rim o reson!! Makthavande människor som verkligen leker med folks liv o brödföda. Tyvärr känner man igen detta, falska anklagelser och ostyrkta, påhittade "förelägganden". Fy fan alltså! Vart i helvete är vårt land på väg?? All min sympati går iaf till dig och dina fina djur! Hur kan de ens yppa att djuren farit illa?? Vemsomhelst kan ju SE att djuren mår toppen! Att mytomaner får lov att ens sitta på en sån post, är ofattbart.

2012-01-18 @ 02:24:25
Postat av: Leif

Tycker du ska anmäla polisens beslut att flytta djuren , vilket gjorde att de fick skador och var mycket påfrestande för djurnen. De borde låtit djuren var kvar somm vissa län gör.

2012-01-18 @ 11:19:32
Postat av: Till @Tove Rebecca

Tyvärr är det ju så att vården djur får i polisens omsorg är snarlik den som Carema erbjuder... Jag har sett ett otal fall "omhändertagningar" vid det här laget och aldrig sett att djuren mår bra i transportörernas tillfälliga stallar, ofta trångt stående i avvaktan på vidare transporter... Mor och barn som kommer ifrån varandra, skador som uppstått vid lastning som inte blivit skötta... Jag har som sagt sett mycket elände som "räddade" djur fått utstå.

2012-01-18 @ 14:48:37
Postat av: Daniel Eliasson

Äntligen har vi ett solklart fall med myndighetsmissbruk från topp till tå. Situationen är sorglig för stunden men om det är som Peter berättade för mig kommer det att ändra den framtida djurskyddslagen i grundvalarna vilket är ett välkomnat inslag för att säkerställa rättssäkerheten och djurens rätt likväl som ägarens. Idag finns det så många som rättslöst fråntas sina djur och därefter drabbas fruktansvärt hårt utan fog för beslutet. En dag ska sunt förnuft åter råda i detta avlånga land! Det är i allafall min önskning som jag inte ger upp tron på!

2012-01-19 @ 00:43:20
URL: http://www.spotpix.se
Postat av: ben

Om de ska komma och hämta mina djur så ska de få ta med sig fler poliser än hos dig!!

2012-01-26 @ 00:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics