Ny karriär!

Som en del av er vet har jag sedan våren 2011 skrivit för Sveriges bästa lantbrukstidning. Jag har haft det oförskämt bra på förlaget. Jag har lärt känna otroligt kunniga och engagerande människor, haft en otroligt stor frihet och haft vansinnigt kul. Att det här arbetet dessutom inneburit att jag fortsatt bygga mitt namn och vara en maktfaktor i svenskt lantbruk har varit en bonus. Men likväl. Trots att jag inte ens kunde drömma om att min karriär skulle arta sig på det viset den gjort när jag slutade med korna och trots att jag har det otroligt bra, har jag ändå känt att något fattas. Det har liksom inte räckt att vara den som förmedlar andras åsikter -  Jag saknar att få driva frågor och att få argumentera.

 

Eftersom jag hela tiden har varit mån om att vara professionell och opartisk i mitt journalistvärv har jag med tiden insett att det inte går att förena att å ena sidan driva frågor och å andra sidan förmedla nyheter. Även om det som sagt är en principsak för mig att hålla isär mina privata åsikter och mitt journalistande är det fullt möjligt för mig att både driva frågor och att vara journalist. Vad jag tycker ska inte framgå av mina artiklar. Men likväl är det lätt att människor som inte uppskattar mitt journalistiska grävande ifrågasätter mig, och misstänkliggör mig. Även om jag som sagt vet att jag är fullt kapabel att vara opartisk i mitt jobb, men ändå ha en uppfattning rent privat, vill jag inte att man ska kunna ifrågasätta mig och de tidningar jag skriver för.

 

Det är därför jag valt att sluta som journalist. Även om jag hoppas att jag en dag kan återuppta den karriären. Jag börjar istället som utspelsansvarig i Kristina Yngwes kampanj till Europaparlamentet. Kristina och jag har diskuterat formerna för det här ett bra tag, och har nu kommit överens. Det är med spänning och förväntan jag tar mig an mitt nya uppdrag. Jag har nämligen stort förtroende för Kristina. Både som människa och som politiker. Jag delar dessutom de centerpartisistiska idealen. Jag gillar frihet och individens ansvar men tycker samtidigt att det ändå får vara någon jävla ordning.

 

För de som känner mig eller följt mig kommer det säkert inte som någon överraskning att ja blir utspelsansvarig. Jag gillar att driva frågor, gillar att vrida och vända på saker och ting och är dessutom orädd. Planen och förhoppningen är att jag efter valet ska följa med Kristina till Bryssel som hennes sakkunnige. Jag ser fram emot att få arbeta utifrån den plattform Kristina och Centerpartiet erbjuder -  Att med Kristinas tydliga ledarskap som ram få frihet att ägna mig åt att vrida och vända på viktiga samhällsfrågor.

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Då får vi hoppas, för Kristina och centerns skull, att du gör ett bättre jobb än du gjorde som bonne och journalist...

2014-04-01 @ 23:54:19
Postat av: Niklas

Lobotomerade personer trivs tydligen ihop...

2014-04-06 @ 20:14:31
Postat av: Åke S

If you can't beat them, join them?

Kommer du som EU-tjänsteman att kunna agera för att kontrollera tjänstemannaväldet, eller kommer du att tvingas till lojalitet med det?

Du har en uppgift där!
Kanske inte blir karriär?

Jag litar på dig tills du bevisar motsatsen!
Lycka till, du har i alla fall sett bondelivet ur gräsrotsperspektiv. Glöm det inte!

2014-05-03 @ 19:14:52
Postat av: Oberoende bedömare

Jag kommer att donera hela min förmögenhet till genforskningen. Målet är att framställa 10 000 kopior av PO! Den mannen behövs på alla nivåer i samhället om det ska bli någon förändring till det bättre.

LRFs flathet, lst:s deformation av den svenska lagstiftningen, domstolarnas medlöperi och Jordbruksverkets oförmåga att styra upp verksamheten, allt detta hotar vår svenska demokrati och rättssäkerhet i grunden för varje djurägare.
Enda hoppet är att EU granskar vårt samhälle och daskar till berörda myndigheter, in på den rätta banan igen. Och granska har de hotat med att göra. Då kommer det att gå riktigt illa för ett stort antal människor som sitter med alla fingrarna i syltburken.

Massor av människor som borde vetat bättre har kört sitt eget race och valt att "glömma bort" att det är EU:s direktiv som står över den svenska, nationella lagstiftningen. Det har verkat på dem som om Sverige inte är med i unionen på något plan vilket måste var det grövsta brott som ett medlemsland kan begå mot den europeiska unionen.

Det finns ett otäckt stort antal människor i beslutande och verkställande ställning som alldeles själva har fyllt en stor tunna med skit som nu dinglar över deras egna huvuden, och det i en mycket skör tråd.

Vi får hoppas att rättskaffens personer som Per-Olof Olsson, Sveriges Snyggaste Bonde, kommer att bli en av dem som går runt med ett skarpslipat svärd och hugger av dessa linor som håller dessa skitfyllda tunnor så de som fyllt dem själva också kommer att få innehållet över sig! Jag kommer själv att stå bredvid och beskåda spektaklet och kommer inte att rädda berörda personer från att drunkna i sitt eget träck.

Staten är till för oss och ska inte bete sig som outlaws. Staten som en outlaw.
Vi ska ha ett djurskydd, självklart, men det ska vara ett rättssäkert djurskydd.
Länge leve PO!

2014-05-05 @ 09:34:59
Postat av: Anonym

Var femte lantbrukare är dock bättre upplyst. Ett sverigevänligt alternativ.

2014-06-07 @ 13:55:01
Postat av: Anonym

Var femte lantbrukare är dock bättre upplyst. Ett sverigevänligt alternativ.
http://www.friatider.se/var-femte-bonde-v-ljer-sd

2014-06-07 @ 13:55:24
Postat av: Gulliver

April, april....

2014-12-12 @ 17:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics