Sveriges snyggaste bonde - rättshaverist?

Den senaste i raden av mina JOanmälningar:

Anmälan till granskning. Länsstyrelsens ärendenummer

2010-03-25 fick jag ta del av länsstyrelsen i Skånes övervägande att enligt djurskyddslagens 31e paragraf omhänderta mina djur. Såväl skälen som länsstyrelsen angav, länsstyrelsens ärendehantering samt den yttrandetid länsstyrelsen meddelade var förvisso skrattretande men jag valde ändå att ta övervägandet på allvar och lyckades trots att länsstyrelsen gett mig två, i praktiken en, arbetsdag att yttra mig över ett så konsekvensfyllt ingrepp i mitt liv lämna in ett yttrande med begäran om förlängd yttrandetid, bland annat på grund av att jag inte fått yttra mig över allt material i ärendet och att länsassessorn Johansson ljuger samt pekar på länsstyrelsens totala sammanfall, se bilaga, den 29e mars.

Trots att den löjligt korta yttrandetid länsstyrelsen meddelat ger intrycket av att ärendet skall hanteras skyndsamt har jag än idag än inte ens fått beslut gällande min begäran om förlängd yttrande tid och än mindre, trots det tunga oket att varje morgon vakna och inte veta om polisen under dagen kommer ta mina skyddslingar, beslut i omhändertagandefrågan.

Jag vill med denna skrivelse om till denna bifogat material anmäla länsstyrelsen i Skåne till granskning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Real Time Web Analytics